فداکاری شهید طاهری در دفاع از حرم حضرت زینب(س) تحسین‌برانگیز است
کد خبر: 3485895
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
نکونام:

فداکاری شهید طاهری در دفاع از حرم حضرت زینب(س) تحسین‌برانگیز است

گروه اجتماعي: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ديدار با خانواده شهيد مدافع حرم «قنبرعلی طاهری» ضمن تفقد و دلجویی از خانواده‌ی شهید، فداکاری و ایثارگری شهید طاهری در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حفظ جان دیگر رزمندگان را بی‌بدیل و تحسین‌برانگیز خواند.

به گزارش خبرگزاري بين المللي قرآن(ايكنا) از چهارمحال و بختياري، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌علی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد عصر روز گذشته، 16 فروردین با حضور در منزل شهید مدافع حرم «قنبرعلی طاهری» ضمن تفقد و دلجویی از خانواده‌ی شهید، شهادت این شهید مدافع سرافراز حرم آل‌الله  را به خانواده و بازماندگان تبریک و تسلیت گفت.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌علی نکونام در این دیدار فداکاری و ایثارگری شهید طاهری در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حفظ جان دیگر رزمندگان را بی‌بدیل و تحسین‌برانگیز خواند و گفت: این شهید والا مقاوم علاوه بر این که در راه خدا و ارزش‌های والای اسلامی و الهی به شهادت رسیده، چنان فداکاری و از خودگذشتگی نشان داده است که جان بسیاری از شیعیان دیگری را که در کمین محاصر گروه تکفیری داعش بودند نجات داد و خدمت بزرگی را از خود به جا گذاشت.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: گفته می‌شود اگر فداکاری‌ و از خودگذشتگی‌ها این شهید والا مقام نبود، تعداد زیادی از شیعیان و رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب(س) به دست داعش می‌افتادند و بدون شک داعشی‌های پلید و خون‌خوار، بی‌رحمانه و جسورانه سَر از تَن رزمندگان اسلام  جدا می‌کردند که با فداکاری شهید طاهری این نقشه شوم دشمن نقش برآب شد.
حجت‎‌الاسلام‌والمسلمین نکونام تاکیدکرد: شهادت و جان دادن این‌گونه در پیشگاه خدای متعال، واقعا ارزشمند است و خوشا به حال شهید طاهری؛ زیرا انسان هر چه قدر فکر می کند، می‌بیند عقب‌مانده واقعی ما هستیم و بَرنده واقعی شهید طاهری و امثال این شهدای مدافع حرم هستند.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که فرزندان و خانواده شهید نیز ادامه دهنده راه پدر عزیز و گرانقدر خود خواهند بود تصریح کرد: فرزندان رشید و خوب این شهید هم بیدار، بصیر و اهل انقلاب هستند و همانند دیگر خانواده‌های شهدا اجازه نخواهند داد که پرچمی که این شهدا برافراشته کرده‌اند بر زمین بماند و به یقین ادامه دهنده و مشوق راه شهید خود خواهند بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان‌کرد: شهیدان به وظیفه خود که دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی بود، به خوبی عمل کردند و به سعادت و رستگاری ابدی دست یافتند اما آن چه که مهم است این است که دیگران بکوشند راه شهیدان را ادامه بدهند و مشوق باشند و اجازه ندهند این راه گم و یا کم‌رنگ شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای کم‌رنگ کردن راه شهیدان به خصوص شهدای مدافع حرم تصریح‌کرد: خیلی‌ها می‌خواهند در این جهت تأثیر سوء بگذارند و احیاناً روحیه‌ها را بشکنند و منفی بافی کنند و به اشکال مختلف با بیان حرف‌ها ومطالبی، خدشه در این راه وارد کنند که باید هوشیار بود و محکم در دهان یاوه‌گویان زد.
امام جمعه شهرکرد هوشیاری، حریت و بیداری در خانواده‌های شهدای مدافع حرم را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: الحمدلله در تمامی خانواده‌های شهدای مدافع حرم روحیه حریت و آزادگی و شهادت‌طلبی موج می‌زند و هر زمان که با هر کدام از این خانواده‌ها دیدار داشته‌ایم ایستادگی، شهامت و مقاومت را در وجود آن ها مشاهده کردیم که با صدای رسا و عزم راسخ می‌گفتند که در دهان یاوه‌گویان می‌زنیم و اجازه نخواهیم داد راه شهدای ما کم رنگ شود.
همچنین سردار محمد سلیمانی در این دیدار از برنامه‌ریزی برای استقبال پرشکوه از پیکر مطهر شهید طاهری در استان خبر داد و گفت: پیکر مطهر سرهنگ پاسدار شهید قنبرعلی طاهری از مدافعان حرم حضرت زینب(س) فرداسه شنبه ساعت 8 صبح با استقبال پرشور مسئولان و مردم ولایت مدار و شهید پرور استان وارد فرودگاه شهرکرد می‌شود و سپس پیکر مطهر شهید طی مراسمی به معراج شهدای استان منتقل می‌شود.
وی افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید روز چهارشنبه 18 فروردین ماه ساعت 9 صبح از میدان دوازده محرم به سمت امامزادگان دومعصوم شهرکرد برگزار خواهد شد و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، پیکر مطهر شهید به روستای سرتشنيز شهرستان كيار منتقل و در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.
captcha