عنوان اولین شهید مدافع حرم ارتش به نام جوان بسیجی پاكدشتی ثبت شد
کد خبر: 3487704
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

عنوان اولین شهید مدافع حرم ارتش به نام جوان بسیجی پاكدشتی ثبت شد

کانون خبرنگاران نبأ: شهید بسیجی ستوان دوم محسن قوطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به كلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به عنوان اولین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، شهید بسیجی ستوان دوم محسن قوطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به كلاه‌سبزها روز گذشته در مأموریت مستشاری در استان حلب سوریه به عنوان اولین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید؛ وی جزء اولین نیروهایی بود كه توسط ارتش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.
محسن قوطاسلو كه بود؟
محسن قوطاسلو كه در حین شهادت 25 سال بیشتر نداشت دارای مدرك لیسانس مدیریت دفاعی از دانشگاه افسری امام علی(ع) نزاجا ارتش بود؛ وی نیز فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیة‌الله(عج) حوزه 2 امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاكدشت را بر عهده داشت.
این شهید مدافع حرم كه ساكن شهرك شهید نامجو(2000واحدی) شهرستان پاكدشت است، دارای مسئولیت‌های دیگری همچون فرماندهی گروه‌های ناصحین و صالحین و نیز بسیج دانش‌آموزی در پایگاه‌های مقاومت پاكدشت بوده است؛ این شهید بزرگوار و همرزمانشان گرفتار کمین نیروهای تکفیری شدند.
اولین عملیات فرامرزی ارتش ایران بعد از 57
این برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 است که ارتش ایران در عملیات فرامرزی مشارکت می‌کند، قبل از سال 1357 نیز ارتش ایران با اعزام نیرو به کشور عمان با مخالفان مسلح در منطقه ظفار عمان مقابله کرد.
لازم به ذکر است که ارتش جمهوری اسلامی ایران تقریبا دو هفته است که حضور رسمی خود را در درگیری‌های سوریه آغاز کرده است.
گفتنی این دومین شهید مدافع حرم از شهرستان شهیدپرور پاكدشت است كه در این هفته به شهادت رسیده؛ چهارشنبه گذشته نیز بسیجی ابوالفضل راه‌چمنی از این شهرستان به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.
روابط عمومی سپاه پاکدشت نیز با تبریک و تسلیت شهادت دلاورد مرد بسیجی‌شهید محسن قوطاسلو به محضر حضرت ولی‏عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده این شهید گرانقدر، از اقشار و آحاد مختلف مردم و نیروهای مسلح برای شرکت در مراسم یادبود این شهید فداکار دعوت به‌عمل می‌آورد.
محمد فرخی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۱۶:۲۶
0
0
شهید ستوانیکم مجتبی یدالهی منفرد از ارتش هم به جمع شهدا پیوست
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۲۲:۱۱
0
0
محسن و مجتبی جان شهادت برازنده قامتت رعنایتان بود
مبارکتان باد
همرزمانتان در ارتش در صف انتقام خونتان
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۴
0
0
از زمان انتشار شهادت حاج محسن آقا، رسانه ها و فضای مجازی به اشتباه، فامیل حاج محسن آقارو بجای "قوطاسلو"؛ درج کرده بودن: "قیطاسلو"!!! که یکی از همکاران در ایکنا درست منعکس کرده و ممنونشیم و حتی یکی از خبرگزاری های معتبر هم هنوز درج کرده "قیطاسلو"!! و هنوز اصلاح نکرده. اما با همه این تفاسیر خداخیرشون بده. اصل اینه که عکسش یکی هست و امیدوارم این شهید سعید مارو هم نگاهی کنه و شفاعت کنه...
اللهم ارزقنا توفیق الشهادت..
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۲۲:۵۸
0
0
بچه ها داداشم اعزامی براش دعا کنید این گل که پرپر شد دوست داداشمه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۱:۵۷
0
0
اگر روز ی دستم به داعشیها برسد دستشان را میبرم
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۴:۳۲
0
0
شهيد امير كاظم زاده فراموش شده اينجا عنوان بشه اولين شهيد ايشون بودند
captcha