مذاکره با عربستان برای تداوم حج به چه قیمت؟
کد خبر: 3490063
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
انتقاد تند رئیس فراکسیون حج مجلس؛

مذاکره با عربستان برای تداوم حج به چه قیمت؟

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات مقامات ایرانی با عربستان در رابطه با ساز و کار حج امسال و اعزام زائران ایرانی گفت: باید این مسئله را مورد توجه قرار داد که تداوم حج با این شرایط تا چه حد با معیارهای انقلاب سازگاری دارد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان در رابطه با ساز و کار حج تمتع سال 95 و اعزام زائران ایرانی اظهار کرد: در این رابطه باید به چند نکته توجه داشته باشیم. نکته اول محتوای غنی و مقتدرانه انقلاب اسلامی است؛ از جمله اصول انقلاب اسلامی حفظ عزت، اقتدار و کرامت مردم است، بنابراین ما اجازه نداریم به‌گونه‌ای عمل کنیم که این عزت، کرامت و اقتدار شکسته شود.

وی افزود: سال 66 در جریان کشتار حجاج که به نوعی تحقیر حجاج بود، حضرت امام(ره) حج را برای مدتی تعطیل کردند؛ در این رابطه موارد دیگری نیز داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نکته دیگر این است که مردم ما حاضر نیستند حجی بروند که چارچوب آن را آل سعود تعیین کرده باشد و هیچ‌گونه آزادی نداشته باشند و حتی در عبادت خود آزاد نباشند و وقتی می‌خواهند دعایی بخوانند نیروهای امنیتی مزاحمت ایجاد کنند؛ این موارد نشان می‌دهد که زائران ما در حج امنیت ندارند.

سالک همچنین ادامه داد: اینکه عربستان فاسد بخواهد برای ما تعیین تکلیف کند جای نگرانی دارد و من نمی‌دانم چرا مسئولان می‌پذیرند که برای ما معضلاتی را در این قضایا درست کنند.

منتخب مردم اصفهان در مجلس گفت: باید به این مسئله رسیدگی شود که مسئولان ما مباحث مذاکراتی را با چه کسانی هماهنگ می‌کنند؟ با کسی که سر تا پایش دروغ و حقه‌بازی و مزدوری دشمنان اسلام است، می‌توان صحبت و مذاکره کرد و از آنها خواهش کرد که به ما اجازه بدهند عبادت کنیم؟؛ نمی‌دانم این موضوع تا چه حد با معیارهای انقلابی ما سازگاری دارد.

سالک افزود: مطمئنا برادران عزیزی مانند آقای اوحدی که به این قضیه ورود کرده‌اند شاید بر اساس سیاست‌های کلان نظام ما باشد که من اطلاعی ندارم اما این انتقاد به سازمان حج و زیارت وارد است که در زمانی که دشمن تلاش می‌کند به انواع مختلف به ما ضربه بزند، چه لزومی دارد که ما برویم از آنها خواهش کنیم که بنشینند و با ما صحبت کنند تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به تأکید مراجع عظام تقلید بر حفظ وحدت مسلمین و ضرورت تداوم حج برای حفظ این اصل گفت: حفظ وحدت اساس کار ما و سخن قرآن و بزرگان است که امام نیز بر آن تأکید داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز بیشترین مطالب را در این رابطه داشته‌اند و نباید از این مسئله غفلت شود اما این حفظ وحدت به چه قیمت؟ آیا می‌توان با عربستان صهیونی وحدت داشت؟

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس در مورد واکنش مجلس نیز اظهار کرد: باید ببینیم مذاکرات چگونه پیش می‌رود و نتیجه آن چگونه خواهد بود تا سپس نظر خود را اعلام کنیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۵
2
0
پس فاجعه منا چی؟ مگر رهبری نفرمودند که این اتفاق نباید به فراموشی سپرده شود؟! به همین زودی فراموش شد؟؟؟ اصلی ترین دلیل برای تعطیلی حج همین فاجعه منا است که جان حدود نیم میلیون از هموطنان مظلوم ما رو گرفت! این همه بی غیرتی تا به کی؟؟؟ واقعا برای مسئولان کشور متاسفم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۵:۰۳
ارقام را درست اعلام كن 500نفر بوده نه نيم ميليون .
captcha