وزیر اطلاعات هشدار می‌دهد سازمان تبلیغات انکار می‌کند
کد خبر: 3491776
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

وزیر اطلاعات هشدار می‌دهد سازمان تبلیغات انکار می‌کند

گروه جامعه: معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تغییر دین و مذهب در جامعه ایران که وزیر اطلاعات نسبت به آن هشدار داده بود را بسیار انگشت‌شمار دانست و عنوان کرد: اگر این مسئله اتفاق می‌افتد به ما نشان دهید.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات نسبت به تغییر دین و مذهب به صورت گسترده در کشور هشدار داده است، آیا سازمان تبلیغات این موضوع را رصد می‌کند یا خیر؟ گفت: من نمی‌خواهم بیان وزیر اطلاعات را تحلیل و بررسی کنم. اما اگر این تعبیر مطرح شده باشد که تعداد زیادی دارند دین و مذهب خود را تغییر می‌دهند، تعبیر درستی نیست.

به ما نشان دهند کجا مردم دین و مذهب خود را تغییر می‌دهند

وی ادامه داد: به ما نشان دهند کجا مردم دین و مذهب خود را تغییر می‌دهند. البته برخی مسلک‌های نوین و عرفان‌ها و ... به صورت موجی می‌آید؛ اینها موج هستند و رد می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم که هرگز تغییری ایجاد نمی‌شود. ممکن است در جمعیت 80 میلیون نفری تعدادی که آمار آنها از انگشتان دست هم بیشتر نمی‌شود، تغییر دین و باور هم بدهند اما تعداد آنها زیاد نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان تبلیغات اسلامی این مسئله را رصد می‌کند؟ گفت: سازمان تبلیغات این مسائل را رصد می‌کند و اگر مسائلی مبتنی بر این موضوع در کشور پیش بیاید اطلاعات دریافتی را به وزارت اطلاعات ارائه و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

عده‌ای با دریافت وعده کار و تحصیل در خارج مدعی تغییر دین می‌شوند

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی این مسئله را نیز متذکر شد که برخی از بنگاه‌های خارجی وعده کار، تحصیل، امکانات و ... را می‌دهند و ممکن است افرادی تحت تأثیر این تبلیغات قرار گرفته و مدعی تغییر دین شوند اما تعداد این موارد هم به اندازه‌ای نیست که در جامعه نگرانی ایجاد کند.

وی نگرانی موجود در جامعه را تهاجم سنگین فرهنگی عنوان و اظهار کرد: این تهاجم به ویژه در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها در نوع رفتارها، پوشش‌ها و گسترش بی‌بند و باری‌ها نمود داشته که اگر دامنگیر جامعه شود ممکن است جامعه را تهدید و استحاله کند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه از سال‌ها قبل شاهد این هجمه‌ها بوده‌ایم، اظهار کرد: در مقابل این هجمه‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته است. ما در جنگ نرم به سر می‌بریم. آنها می‌خواهند اثر بگذارند، ما هم می‌خواهیم نه تنها اثر نپذیریم بلکه اثرگذار هم باشیم. فکر نمی‌کنم دشمنان توفیقات چندانی داشته باشند. به هر حال همیشه مسائل منفی در یک جامعه مثبت، خود را به شدت نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: کمتر از دو ماه دیگر ماه رمضان آغاز می‌شود، بروید ببینید حال و هوای مردم چگونه است. روزه گرفتن‌ها، نماز جماعت‌ها، لیالی قدر و ... مردم را ببینید. همیشه همین مردم هستند که به صحنه می‌آیند.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۸:۳۰
0
0
باید به یک جمع بندی صحیح و درست برسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۳
0
0
حداقل خود من چند نفر را می شناسم که جالب اینجاست یکی از اینها قبلا از خانم جلسه ای های معروف در منطقه ما بود و در جمع فامیل به تقید و تدین بسیار معروف بود، اما الانه موهاشو رنگ کرده و ریخته بیرون و هر هفته می ره کلیسا و الان شده یک مسیحی متدین
ناشناس
|
Sweden
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۶
0
0
فرموده آقای علوی مزید اطلاعات صحیح است، و متأسفانه آقای روحانی نژاد و دوستان ایشان سر خود را زیر برف کرده اند. چون ارتباطی با جامعه ندارند. برای این امر دلایل متعددی وجود دارد که اگر لازم باشد آمادگی برای ارائه این دلایل وجود دارد.
captcha