تکلیف دانستن حضور در انتخابات تفاوت میان مرحله اول و دوم را از بین می‌برد
کد خبر: 3492571
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
سیدرضا اکرمی:

تکلیف دانستن حضور در انتخابات تفاوت میان مرحله اول و دوم را از بین می‌برد

گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است اگر مردم حضور در انتخابات را یک حق و یک تکلیف برای خود بدانند آنگاه دیگر مرحله اول و دوم انتخابات تفاوتی با هم پیدا نمی‌کنند و مشارکت سیاسی در مرحله دوم به مانند حماسه 7 اسفند خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره دلایل اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت بی‌تفاوت نبودن به مشارکت در این انتخابات از سوی مردم گفت: اگر حضور در انتخابات هم به عنوان یک تکلیف و وظیفه تلقی شود که باید به آن عمل کرد و هم یک حق دانسته شود که در نظام جمهوری اسلامی برای ما قرار داده شده است که باید از آن حق استفاده کرد؛ دیگر مرحله اول و دوم انتخابات تفاوتی با هم ندارند و هر دو حق و تکلیفی برای مردم است و حضور در هر یک از آنها امری ارزشمند و مهم است.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر اینکه از قدیم گفته‌اند «کار را که کرد آنکه تمام کرد»؛ لذا حضور در مرحله دوم انتخابات به تمام و کمال رساندن حماسه سیاسی مرحله اول است که باید در حوزه‌های باقی‌مانده به سرانجام برسد. مردم این حوزه‌ها بدانند اگر وظیفه خود را در این مرحله انجام دهند برای خودشان گام برداشتند و تاثیر این حضور را در آینده خواهند دید.

اکرمی با اشاره به این مطلب که تجربه نشان داده است میزان مشارکت در مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول است، گفت: البته این مسئله تا حدی طبیعی است اما اگر تبلیغات بایسته و شایسته‌ای از سوی رسانه‌ها، فعالان و جریان‌های سیاسی صورت بگیرد و شور و شوقی در میان مردم ایجاد شود این میزان مشارکت می‌تواند به حد و اندازه مرحله اول برسد و افراد از حضور در صحنه غایب نمانند.

حجت‌الاسلام اکرمی درباره اولویت‌های اصلی مجلس دهم با توجه به شرایط کشور در دوره پسابرجام و شعار سال 95 با محوریت اقتصاد مقاومتی گفت: از نامگذاری سال 1395 به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برمی‌آید که مجلس دهم باید بیشترین همت و تمرکز خود را بر روی مسائل اقتصادی، سرمایه‌گذاری، اشتغال و رفع بیکاری بگذارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: امروز لازم است نقدینگی هزاران میلیاردی براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود تا اکنون که تحریم‌ها بر روی کاغذ برداشته شده است در عمل معضل بیکاری در کشور برطرف شود.

captcha