اساتید دانشگاه دانشجویان را به سمت زندگی درست و صحیح سوق دهند
کد خبر: 3493954
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان:

اساتید دانشگاه دانشجویان را به سمت زندگی درست و صحیح سوق دهند

گروه اجتماعی: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور جوانان و دانشجویان ایرانی را در سطح دنیا بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: اساتید دانشگاه باید این دانشجویان را به سمت زندگی کردن درست و صحیح سوق دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، عصر دیروز 12 اردیبهشت‌ماه در نشست با اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، گفت: یکی از مهمترین موهبت‌های عظیم که توسط خداوند به انسان عطا شده است، موهبت علم‌آموزی و داشتن استعداد برای فهمیدن است.
وی با بیان اینکه حدود چهار میلیون جوان با استعداد، با انگیزه و ارزشمند کشور در دانشگاه‌ها در اختیار اساتید هستند، افزود: بنا است در دهه‌های آینده مقدرات و آینده کشور در دست همین جوانان باشد.
محمدیان جوانان و دانشجویان ایرانی را در سطح دنیا بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: اساتید دانشگاه باید این دانشجویان را به سمت زندگی درست و صحیح سوق دهند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه جوانان از ما انتظار عمل به گفته‌ها، دلسوزی و عطوفت دارند، خاطرنشان کرد: اگر استادی به اندازه‌ای که به فرزند خود علاقمند است، به دانشجویش نیز علاقمند باشد، زمینه بهروزی و موفقیت علمی و معنوی دانشجو را فراهم آورده است.
وی به ارتباط دوستانه با دانشجویان توسط اساتید و مسئولین دانشگاه تاکید کرد و گفت: اساتید باید ضمن روشن‌کردن مشعل امید در دانشجویان، در وجود آنها اعتماد به نفس ایجاد کنند؛ چراکه یک تذکر می‌تواند جهشی عظیم ایجاد کند.
محمدیان با تقدیر از تلاش جوانان نخبه ایرانی در بخش‌های مختلف علمی کشور، افزود: جوانان ما در زمینه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و سایر موارد تلاش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه مسئولین دانشگاه و نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها باید بستر لازم برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را فراهم آورند، تصریح کرد: در تدوین آئین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی تا آنجا که مقدور بود سعی شد تسهیل شود و در این راستا از اساتید و دانشجویان انتظار می‌رود وارد عرصه شوند.
وی دانشگاه را محیط علم و حرف‌های عمیق دانست و خاطرنشان کرد: در بحث‌های سیاسی نیز اگر دانشگاه ابزار دست جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه شود، اهانت به دانشگاه است.
محمدیان با بیان اینکه بخش علمی اقتصادمقاومتی بر عهده دانشگاه‌ها است، اضافه کرد: این بخش علمی همان فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی است.
راهنمایی‌های اساتید دانشگاه‌ها تابلوی راهنمایی برای مسئولین جامعه
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور راهنمایی‌های اساتید دانشگاه‌ها را تابلوی راهنمایی برای مسئولین جامعه دانست و افزود: باید توجه شود که وظیفه هدایتی به درستی انجام شده و معروفات به منکرات تبدیل نشود.
وی نهادرهبری در دانشگاه‌ها را یک مجموعه روحانیتی و تربیتی معرفی و تصریح کرد: این نهاد یک مجموعه امنیتی و انضباطی نیست و همچنین رقیبی برای معاونت فرهنگی و دانشجویی و تشکل‌های استادی و دانشجویی دانشگاه‌ها نیز نیست؛ بلکه یک مجموعه همکار است و با هیچ مجموعه‌ای تداخل کاری ندارد.
محمد نریمانی قائم‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با تاکید بر نقش مهم نهادرهبری در دانشگاه‌ها در بعد تربیت عبادی و سیاسی دانشگاهیان، گفت: این نقش بسیار مهم، محسوس و تاثیرگذار است.
وی تشکیل کانون پیوند مهر، ایجاد اندیشکده علم و دین با همکاری 150 عضو هیات‌علمی، اقدام برای راه‌اندازی دارالقرآن و مرکز تحقیقات علوم قرآنی، ایجاد فضای مناسب روانی و اعتقادی در خوابگاه‌های دانشجویی را از خدمات ارزشمند نهادرهبری دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد و افزود: در ابعاد اعتقادی، آموزشی و مشورتی در حوزه‌های مختلف نقش نهادرهبری در دانشگاه‌ها بسیار ارزشمند است.
اسحق رسولی رئیس دانشکده خبر اردبیل نیز با بیان اینکه روز معلم روز بصیرت و اندیشه‌های زلال برای مملکت و نظام است، افزود: برنامه‌های اعتکاف، ضیافت اندیشه، ازدواج دانشجویی که فضای معنوی در دانشگاه ایجاد می‌کنند، بسیار ارزشمند هستند.
وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی، خواستار توجه بیشتر به کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها شد.
captcha