نقش قرآن در رسیدن انسان به مطلوبیت کمال کاملاً مشهود و شاخص است
کد خبر: 3493978
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
حجت‌الاسلام باوقار:

نقش قرآن در رسیدن انسان به مطلوبیت کمال کاملاً مشهود و شاخص است

گروه اجتماعی: امام جمعه مشگین‌شهر در آیین گرامیداشت شهدای قرآنی، گفت: نقش قرآن در رسیدن انسان به مطلوبیت کمال دنیوی و اخروی کاملاً مشهود و شاخص است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌غلامرضا باوقار، امام جمعه مشگین‌شهر، روز گذشته 12اردیبهشت‌ماه در آیین گرامیداشت شهدای قرآنی که در اولین روز هفته قرآن و عترت استان در تالار اندیشه مشگین شهر و با حضور فعالین و خادمان قرآنی و خانواده معظم شاهد برگزار شد، اظهار کرد: نقش قرآن در رسیدن انسان به مطلوبیت کمال دنیوی و اخروی کاملاً مشهود و شاخص است.

وی با بیان اینکه شهدا عاملان به قرآن و مروجان فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) بوده‌اند، تصریح کرد: شهدا مصداق کلام الهی هستند که با عمل به دستورات الهی در جوار رحمت خداوند متعال آرام گرفتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مشگین شهر افزود: ما امروز برای رها شدن از دام بی‌بند و باری و ناهنجاری‌های اجتماعی راهی جز رجوع به قرآن نداریم و باید به کلام الهی متمسک شویم.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: ما اگر می‌خواهیم در مسیر معارف قرآن و اهل بیت گام برداریم باید زمینه‌های ترویج و نهادینه شدن فرهنگ قرآن را به عنوان کلام نجات‌بخش بشریت مورد توجه قرار دهیم.

باوقار با بیان اینکه نباید جامعه ارزشی و الهی از دایره مبانی و معارف قرآن و اهل بیت دور باشند، بیان کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا بیش از هر زمان دیگر هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل مطلوب مورد توجه قرار گرفته و زمینه‌های افزایش توانمندی‌ها و علاقمندی به این گنجینه عظیم معرفتی فراهم آید.

وی اضافه کرد: ما اگر راه سعادت و کمال دنیوی و اخروی را می‌خواهیم باید به دامن قرآن پناه ببریم چرا که جز قرآن هیچ گنجینه‌ دیگری نمی‌تواند شفای درد بشریت باشد.

امام جمعه مشگین‌شهر از خانواده‌ها خواست تا در تربیت فرزندان خود به الگوهای قرآنی و تربیتی ارائه شده از سوی اهل بیت توجه کنند تا از مسیر درست غافل نشده و زمینه حرکت رو به جلو بیش از گذشته فراهم آید.امام جمعه مشگین شهر نیز در این جشنواره همزمانی برگزاری این جشنواره با اولین یادواره شهدای قرآنی را اقدامی ارزشمند دانست و از شهدا به عنوان عاملان اصلی قرآن کریم نام برد.

حجت‌الاسلام باوقار با تبیین نقش قرآن در رسیدن انسان به کمال بر لزوم گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد.

وی گفت: بهره‌مندی از این کتاب آسمانی موجب رشد و تعالی جامعه و سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

همخوانی قرآن کریم، قرائت شعر و تجلیل از چهره‌های برتر قرآنی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

یادآوری می‌شود؛ آیین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت استان روز شنبه ١٨ اردیبهشت در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۹:۴۶
0
0
قرآن در رسیدن انسان به مطلوبیت کمال دنیوی و اخروی کاملاً مشخص است و باید آن را در زندگی خود بکار گرفت
captcha