امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا است
کد خبر: 3495120
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
جبارزاده:

امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا است

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار كرد: امروز امنيت كشور ما مرهون شهداي بزرگواری است كه تربيت يافته مكتب معلمان هستند و شما بزرگواران انسان‌های بزرگي را تربيت و به جامعه تحويل میدهيد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اسماعيل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز پانزدهم اردیبهشت در همايش تجليل از معلمان نمونه استان، با تاكيد بر جامه عمل پوشاندن به توصيه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل اظهار كرد: اقتصاد ما بايد در مقابل ضربه‌هاي بيرونی مقاوم باشد كه اين امر مستلزم توجيه دانش آموزان توسط معلمان می‌باشد.
وي نيروی انساني را به عنوان مهم‌ترين ابزار تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: هيچ اقتصادی در دنيا شكل نگرفته مگر اينكه پايه و اساس آن بر روي نيروی انساني خوب و مجرب پايه‌ريزی شده باشد كه بخشي از اين نيروی انسانی نيز در كلاس‌ها شكل می‌گيرد.
جبارزاده با اشاره به شان و جايگاه والاي معلمان اظهار كرد: معلمی شغل نيست بلكه اشتعال است؛ هر معلمی كه از درون بسوزد با شعله‌هاي وجود خود گرمای دانش را به دانش آموزان انتقال می‌دهد.
استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه كرد: امروز امنيت كشور ما مرهون شهداي بزرگواری است كه تربيت يافته مكتب معلمان هستند و شما بزرگواران انسان‌های بزرگي را تربيت و به جامعه تحويل می‌دهيد.
وي معلمان را آراسته به سه مدال توصيف كرد و افزود: اولين مدال نشان الهی است چرا كه ذات احديت خود اولين معلم بشريت است و همچنين معلمان دو نشان از انبيا و ائمه اطهار دارند كه ايشان نيز كارشان تعليم و تربيت و نشان دادن راه حق و حقيقت بود.
جبارزاده با بيان اينكه علم محض قادر به رستگاري بشر نيست، خاطر نشان كرد: جامعه ما نيازمند انسان‌های تحصيل كرده و با فرهنگ است بنابراين معلمان در كنار امر آموزش مسائل پرورشی را هم مد نظر داشته باشند.
استاندار آذربايجان‌شرقی تاكيد كرد: از معلمان تقاضا دارم به تك تك جملاتي كه در كلاس گفته مي‌شود دقت كنند چرا كه روي شكل گيري شخصيت دانش آموزان تاثير دارد.
گفتنی است در اين همايش از 54 معلم نمونه نواحي و مناطق استان تجليل شد.
captcha