دارالقرآن استان اصفهان را بیشتر بشناسیم/ تربیت 100 هزار قرآن‌آموز
کد خبر: 3498591
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

دارالقرآن استان اصفهان را بیشتر بشناسیم/ تربیت 100 هزار قرآن‌آموز

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: دارالقران‌الکریم استان اصفهان که حدود 27 سال از قدمت تاسیس آن می‌گذرد، قریب بر 100 هزار قرآن‌آموز را تحت پوشش قرار داده است.

محمد‌رضا گرجی، مسئول آموزش دارالقرآن الکریم اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: دارالقرآن‌ الکریم اصفهان در حدود 27 سال است که در حال فعالیت و تربیت نیروهای قرآنی است.

وی ادامه داد: این مرکز قرآنی مجموعه‌ای مردمی است که توسط حجت‌الاسلام والمسلیمن مظاهری پایه‌گذاری شده است و تاکنون توسط خیرین حمایت شده است و در حال حاضر در 4 سطح به فعالیت مشغول است.

گرجی تصریح کرد: در بخش مدارس غیرانتفاعی(ابتدایی و پیش‌دبستانی) 8 مدرسه در حال آموزش است و در بخش مردمی در شهر اصفهان قریب بر 100 هزار قرآن‌آموز در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، قرائت، قرآن و عترت، مهدویت و ... در 140 شعبه در سطح اصفهان فعالیت دارند.

مسئول آموزشی افزود: این مرکز در 140 شعبه در سطح اصفهان به فعالیت مشغول هستند و قریب بر 300 مربی تا‌کنون به تبلیغ و تدریس مشغول هستند.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش سوم فعالیت این مرکز می‌توان به مراکز آموزشی شهرستان‌ها اشاره کرد که 30 مرکز بالغ بر 5 هزار قرآن‌آموز در حال تربیت هستند.

مسئول آموزش این دارالقرآن اظهار کرد: این دارالقرآن در سطح دانشگاهی، دانشگاه معارف قرآن و عترت را با بیش از 100 هزار دانشجوی بانو و آقا را تحت پوشش قرار داده است که این دانشجویان تا مقطع فوق لیسانس قرار دارند.

وی با تأکید بر فعالیت‌های قرآنی دیگر این مرکز بیان کرد: تأسیس کتابخانه‌ها، برپایی همایش، برگزاری برنامه‌های قرآنی ـ فرهنگی در این مرکز از دیگر فعالیت‌ها هستند.

گرجی با تأکید براینکه این مرکز طرح‌های فاخری را در میان دبیرستان دخترانه و پسرانه آغاز کرده است، اظهار کرد: این مرکز برای دبیرستان دخترانه، از سال گذشته طرحی را برنامه‌ریزی کرده است که در ساعت پرورشی دانش‌آموزان به برخی از کتاب‌های فاخر و آموزنده خواهد پرداخت و در قالب تربیتی در حال انجام است.

گفتنی است؛ این دارالقرآن در اصفهان، خیابان شیخ بهایی، ساختمان مرکزی دارالقرآن الکریم واقع شده است.

captcha