ضرورت اقدامی جهادی و انقلابی در حوزه قرآنی
کد خبر: 3499132
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
علی محمدی مطرح کرد:

ضرورت اقدامی جهادی و انقلابی در حوزه قرآنی

گروه فعالیت های قرآنی: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور گسترده مردم در سالن برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: این مسئله نشان می دهد که باید جامعه قرآنی و دستگاه های فرهنگی و مسئولان یک اقدام انقلابی و جهادی را شروع کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز، سه شنبه، 27 اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، خطاب به شرکت کنندگان خارجی این دوره از مسابقات گفت: شما از کشورهای مختلف جهان به ایران تشریف آوردید و در این مدت شاهد امنیت و آرامش کشور ایران اسلامی بودید؛ یکی از نشانه های آرامش و امنیت کشور ایران همین جلسه باشکوه قرآنی بود که به خوبی برگزار شد.

وی گفت: در سایه امنیت و آرامشی که ملت ایران دارد، شما ملاحظه کردید که سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم با شکوه بیشتر، جمعیت بیشتر و استتقبال زیاد مردم ایران اسلامی مواجه بود و شما این حقیقت را دیدید که ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی دروغ است و مطمئن شدید که تبلیغات استکبار جهانی علیه ایران اسلامی کذب محض است؛ هرآنچه دیدید از حقیقت و حقانیت به عنوان حق و حقوق ملت مسلمان ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران به هموطنان خود برسانید.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان و فعالان جامعه قرآنی گفت: ضمن تشکر از زحمات اساتید، مربیان و معلمان قرآن و جامعه قرآنی که از اول انقلاب تا کنون زحمت کشیده اند و برای تربیت قراء و حفاظ خدمت کردند اما این مسابقات نشان داد که باید جامعه قرآنی و دستگاه های فرهنگی و مسئولان یک اقدام انقلابی و جهادی را شروع کنند؛ چرا که حضور گسترده و پرشور مردم در این دوره از مسابقات نشان داد که اگر این سفره الهی را در محضر مردم بگسترانیم، مردم با علاقه فراوان سر سفره قرآن خواهند نشست.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم اظهار کرد: ایشان بر این مسئله تأکید داشتند «این مقداری که در جلسات قرآنی اهمیت می دهم یک اقدام سرگرمی و هنرنمایی نیست، بلکه برای این است که فضای کل جامعه قرآنی شود»؛ بنابراین استقبال پرشور مردم نشان می دهد که اگر مسئولان و دستگاه های فرهنگی و اساتید و فعالان قرآنی انقابی و جهادی عمل کنند مردم چندین برابر از آن استقبال خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه حضور مردم در مسابقات بین المللی قرآن کریم را مایه دلگرمی اساتید و مربیان و مجریان امور قرآنی عنوان کرد و گفت: قرآن موجب سعادت جامعه ما بوده و هست؛ برای همین لازم است جامعه قرآنی و دستگاه های فرهنگی نسبت به قرآن اهتمام فوق العاده ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این مسئله وجود دارد که بتوانیم جلسات قرآنی با حضور هزاران نفری بلکه ده ها هزار نفری برگزار کنیم؛ اینکه در دوران دفاع مقدس 100 هزار تا 12 هزار برای مجاهدت و فداکاری به جبهه ها اعزام شدند و خانواده ها آماده بودند فرزندان و عزیزان خود را فدا کنند، امروز برای حفظ و تلاوت قرآن آمادگی بیشتری دارند؛ اینکه این آمادگی تا چه حد بروز کند بستگی به هنر و اقدام و جدیت مسئولان فرهنگی و قرآنی دارد.

 محمدی افزود: آنچه موجب خوشبختی ما شده قرآن است و قرآن صرفا آموزش و درس و بحث نیست؛ همانطور که پیامبر اسلام(ص) فرمودند «قرآن را یاد بگیرید، بخوانید و بدانید که قرآن باعث سربلندی و سرافرازی شما و ذخیره ای برای شما خواهد بود» و همچنین تأکید کرده اند که از قران پیروی کنید، نه اینکه قرآن تابع شما باشد و قرآن را باب میل خود تفسیر کنید؛ هر شخص یا جامعه ای از قرآن تبعیت کند قرآن کریم او را به بهشت و سعادت و خوشبختی هدایت خواهد کرد اما اگر قرآن را پشت سر خود قرار دهد و تابع خود کند، موجب عذاب الهی خواهد شد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: خداوند متعال به ملت مسلمان ایران توفیق داد علاوه بر تلاوت و حفظ و آموزش قرآن، به قرآن عمل کند؛ قرآن کریم یک مجموعه کامل و یک بسته ای است که باید به تمام آن اعتقاد داشت و عمل کرد و نمی توان گزینشی عمل کرد و گزینشی به آیات قرآن عمل کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در کنار «رحمت»، «اشداء» را مطرح کرده است، گفت: مسلمانان نسبت به همدیگر مهربان هستند اما نسبت به دشمنان با صلابت و جدیت و محکم برخورد می کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: برخی افرادی که خودباخته در مقابل فرهنگ غرب هستند، مطرح می کنند فرهنگ غرب یک بسته کامل است و سیاست و مدیریت و فرهنگ و فلسفه غرب با هم هستند و نمی توان یکی را قبول کرد و یکی را رد کرد؛ چطور این افراد نسبت به قرآن چنین دیدگاهی را مطرح نمی کنند؟

وی با بیان اینکه قرآن یک بسته کامل است، گفت: در این مدت 37 سال همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در عصر حاضر ایران پرچمدار عمل به قرآن است و مصداق بارز آن مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست؛ سران آمریکا برخی اوقات یاوه سرایی می کنند و گزینه نظامی خود را روی میز می آورند اما بدانند اگر آنها یک گزینه دارند، ما هزاران گزینه در اختیار داریم.

محمدی تصریح کرد: گزینه آنها پوسیده است اما گزینه هایی که در اختیار ماست، در طول تاریخ و الان ثابت کرده که موفق و باعث خوش بختی ماست که یکی از آنها قرآن کریم است که مهم ترین گزینه ماست چرا که پیامبر اسلام (ص) فرمودند قرآن ثروت بی نظیری است که اگر کسی قرآن داشته باشد بی نیاز است و بعد از قرآن فقری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هرجا رزمندگان اسلام از امکانات و تجهیزات مادی دستشان خالی می شد آخرین لحظات برای ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن به قرآن پناه می بردند و آیات قرآن را تلاو ت می کردند؛ در مقابل خداوند وعده های قطعی داده که ظالمین و مفسدین و جنایتکاران و طغیان گران مجازاتشان خواهد کرد و این وعده قطعی خداوند است.

captcha