بهرام شکری؛ شهید شاخص جامعه پزشکی در سال 95
کد خبر: 3499309
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

بهرام شکری؛ شهید شاخص جامعه پزشکی در سال 95

گروه سلامت: مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیج جامعه پزشکی کشور از انتخاب شهید دکتر بهرام شکری به عنوان شهید شاخص جامعه پزشکی کشور خبر داد.

مجید نوروزی، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از انتخاب شهید شاخص سال جامعه پزشکی کشور خبر داد و عنوان کرد: در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس هر ساله بسیج جامعه پزشکی کشور یکی از سپیدجامگان شهید در دوران دفاع مقدس را با عنوان شهید شاخص انتخاب می‌کند، در این راستا شهید دندانپزشک، دکتر بهرام شکری، به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی در سال ۹۵ معرفی شد.

نوروزی ادامه داد: شهید دندانپزشک، بهرام شکری با وجود عمر کوتاهش به دلیل فعالیت‌های انقلابی و درمانی که پیش و پس از انقلاب انجام داد در راستای حل مشکلات دهان و دندان مردم نیازمند داشت در سال ۹۵ به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی انتخاب شد تا الگویی برای هم قطارانش در عرصه پزشکی باشد.

به گزارش ایکنا شهید بهرام شکری، در سال ۱۳۳۶ در شهر میانه استان آذربایجان دیده به جهان گشود و در چهار سالگی با خانواده به تهران مهاجرت کرد، وی در دوران نوجوانی اشتیاق فراوان به مطالعه داشت و در این سنین با آثار شهید مطهری، دکتر شریعتی و آیت الله دستغیب آشنا شد.

پس از پایان مقطع دبیرستان در رشته دندانپزشکی در دانشگاه ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی شد؛ در همین سال در آزمون ورودی دانشگاه شریف و دانشگاه فنی تبریز نیز پذیرفته شد اما به دلیل علاقه‌ای که به رشته‌های پزشکی داشت، به این دلیل که معتقد بود به این شکل به مردم نزدیک‌تر است و درد آنان را بهتر لمس می‌کند تحصیل در رشته دندانپزشکی را آغاز کرد.

شکری، پس از ورود به دانشگاه از‌‌ همان ابتدا شروع به فعالیت‌های فرهنگی کرد؛ امام را می‌شناخت و ایشان را به عنوان مرجع تقلید خود انتخاب کرده بود؛ در سال ۱۳۵۵ دفتر انجمن اسلامی را در زیر زمین دانشگاه راه اندازی کرد و دانشجویان خط امام(ره) را جذب کرد؛ آن‌ها در انجمن اسلامی به تفسیر قرآن و نهج البلاغه می‌پرداختند و به شکل کاملاً مخفیانه نوارهای سخنرانی امام(ره) و اعلامیه‌ها را بین اعضا مبادله می‌کردند.

در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی همگام با مردم در تظاهرات مختلف شرکت کرد و در روز هشتم بهمن ماه ۵۷ که رژیم توسط ستاد ژاندارمری در میدان انقلاب مردم را به گلوله بست به امدادرسانی مجروحان پرداخت؛ بهرام دانشجویی ولایت پذیر و پیرو خط امام(ره) بود و پس از انقلاب اسلامی در انجمن اسلامی دانشگاه کلاس تفسیر قرآن و نهج البلاغه برگزار کرد؛ همچنین در دانشگاه با مشی و تفکرات ضد دینی و انحرافی به مقابله پرداخت و روشنگری و تبیین شرایط روز را انجام داد و در آن دوران بهرام برگزاری جلسات هفتگی قرآن در منزل را نیز برپا می‌کرد.

در ادامه مسیر در دوران پس از انقلاب به تشکیل کمیته‌های علمی جهت سامان بخشیدن به کادر علمی و اداری دانشگاه پرداخت و در جهت اجرای طرح انطباق تلاش فراوان کرد.

وی کلینیک دندانپزشکی سپاه در نزدیکی بیمارستان امام خمینی و کلینیک دندان پزشکی در یکی از محروم‌ترین محلات شهر زاهدان را راه اندازی کرد. بهرام تیم‌های داوطلب دندان پزشکی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان، ترکمن صحرا، گنبد کاووس، ارومیه، اطراف تهران را به وجود آورد؛ همچنین از بنیانگذاران و فعالان امداد سپاه در حوادث غیرمترقبه یا بمب گذاری بود و به تجهیز مدارس پایین شهر به یونیت و سایر تجهیزات دندانپزشکی پرداخت.

با آغاز جنگ‌های داخلی بهرام در کردستان و گنبد کاووس حضور یافت که سرانجام در خیابان ولیعصر تهران در سال ۶۰ در روز انتخابات ریاست جمهوری شهید رجایی در حالی که از ستاد انتخاباتی برای شرکت در جلسه قرآن به منزل برمی‌گشت با اصابت ۱۴ گلوله توسط منافقان ترور شد و به شهادت رسید.

 

 

captcha