باید نقش اساسی در اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کنیم
کد خبر: 3500646
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
حب‌نقی:

باید نقش اساسی در اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کنیم

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه ارومیه گفت: باید دانشگاهیان در اقتصاد دانش‌بنیان نقش اساسی ایفا کرده و برای حل مسائل جامعه پیش‌قدم باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، رحیم حب‌نقی، رئیس دانشگاه ارومیه در جلسه‌ای که به منظور گرامی داشت روز سوم خرداد ماه و نیمه‌شعبان روز گذشته در دانشگاه ارومیه برگزار شد، با تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: به دلیل اینکه مبنای اقتصاد دانش‌بنیان، علم است نقش دانشگاهیان در پیاده سازی آن پر رنگ بوده و  باید تک تک افراد دانشگاهی در این رابطه وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اینکه پایان نامه‌های دکتری باید دچار تحولاتی شگرف شود، افزود: پایان نامه‌ها و مقالات علمی صرف اینکه فقط در مجلات چاپ شوند حداقل کار بوده، بلکه باید بتواند مشکلات جامعه را نیز حل کنند.
رئیس دانشگاه ارومیه گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت باید با تعامل و همکاری یکدیگر بتوانند مشکلات اساسی استان از جمله بخش کشاورزی و اقتصادی را حل کنند.
وی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» گفت: برای اینکه در فهم دین دچار خطا نشویم خداوند پیامبرانی را جهت هدایت انسان مبعوث کرد.
حب‌نقی گفت: حضرت مهدی (عج) به عنوان ذخیره الهی و رحمت واسع حق روزی ظهور کرده و حکومت واحد جهانی تحقق پیدا خواهد کرد لذا باید خود را جهت ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سوم خرداد ماه سال 61 بعد از قریب 560 روز از اشغال خرمشهر می‌گذشت، افزود: در شرایطی که کشور ایران در تحریم بود، اخلاص و شجاعت رزمندگان اسلام منجر به آزاد سازی خرمشهر شد.
captcha