نقل خاطرات از امام(ره) به چندین نفر خلاصه نشود
کد خبر: 3500740
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
احمدرضا درویش:

نقل خاطرات از امام(ره) به چندین نفر خلاصه نشود

گروه هنر: کارگردان فیلم «رستاخیز» در جشنواره روح الله با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) متعلق به یک فرد و گروه خاصی نیست گفت: ثبت خاطرات از امام(ره) را به چندین نفر خلاصه نکنیم.

به گزارش خبرگزاری بین الملل قرآن(ایکنا)، نشست تخصصی سینمایی با محوریت امام خمینی(ره) امروز 4 خردادماه در سالن همایش‌های نگارستان امام(ره) اصفهان برگزار شد. در ابتدای این نشست محمد آفریده، دبیر جشنواره «روح الله» در سخنانی اظهار کرد: وقتی آثار این جشنواره را دیدم یاد انقلاب افتادم، انقلابی که به ما آموخت چگونه به آگاهی برسیم تا امروز در سایه این آگاهی بتوانیم جشنواره‌ای با محوریت امام برگزار کنیم.

وی ادامه داد: وقتی چهره فیلمسازانی چون درویش، تبریزی و حاتمی‌کیا را در این جشنواره می‌بینیم احساس می‌کنم که آرمان‌های امام(ره) در سینما تا حدودی تحقق یافته که چنین سینماگران تربیت شده‌اند. درباره درویش یک ویژگی را به خوبی می‌توانم بیان کنم این سینماگر فرزند زمانه خود یعنی در هر زمان کاری با ویژگی‌های همان دوره تولید می‌کند، همین اتفاق نیز به ماندگاری وی منجر شده است، همچنین روح تعهدی که در کار وی وجود دارد، همیشه آثارش را منحصر به فرد کرده است.

در ادامه این مراسم احمدرضا درویش، کارگردان سینما اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در جشنواره «روح الله» حضور دارم، زیرا به واسطه این رویداد سینمایی، مجدداً نام امام(ره) در سینما مطرح می‌شود. وقتی از من برای حضور در این جشنواره دعوت کردند این سوال برای من پیش آمد که نسبت من با این جشنواره چیست؟ چون خود را در مقابل اسطوره‌ای چون امام راحل، بسیار کوچک می‌دانم، ولیکن سعی می‌کنم با همین زبان قاصرم، بهترین تصویرسازی را از امام امت داشته باشم.

کارگردان «فیلم دوئل» در ادامه سخنانش با ذکر خاطره‌ای تصریح کرد: اولین آشنایی‌ام با حضرت امام(ره) از کودکی‌ام می‌گذرد. زمانی که پدرم یک آرایشگاه کوچک در محله سیروس تهران داشت در آن دوران به یاد دارم، پدرم یک رساله داشت که عکس امام(ره) بر روی آن بود، من از همان زمان چهره وی را شناختم و از آن زمان نیز عاشقانه تا به امروز وی را دوست دارم.

درویش درباره رسالت موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) اینگونه توضیح داد: یکی از وظایف این موسسه این است که آثار امام(ره) را پوشش دهد. آثاری که چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم، شخصیت این بزرگ مرد تاریخ را نشان می‌دهد. اما متاسفانه ما جامعه آرشیوسازی نیستیم، بنابر این درباره گذشته خود اطلاعات چندانی نداریم. برای همین است که تاکید دارم موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) تلاش‌های ویژه‌ای برای تصویرگری از امام راحل انجام دهد.

درویش تاکید کرد: ما نباید خاطراتی از امام(ره) را تنها به چند نفر خلاصه کنیم، زیرا به تعداد تمام کسانی که هنگام ورود امام به استقبال ایشان رفتند، خاطره وجود دارد. خاطراتی که می‌تواند نکات بسیار جذابی به همراه داشته باشد که ما آن را هیچ یک از اظهارنظرهای معمول مقامات نشنیده باشیم.

وی به توضیح فوق اضافه کرد: به نگاه مردم به شخصیت امام خمینی(ره) تاکید فراوان دارم، چون تاثیر امام(ره) بر روی توده‌های مردم بود، برای همین وام‌گیری از اندیشه‌های امام(ره) که از دید مردم منبعث شده باشد، می‌تواند صحیح‌ترین تصویرسازی از امام(ره) باشد.

کارگردان فیلم «رستاخیز» با تاکید بر اینکه امام به یک گروه و فرد خاصی تعلق ندارد تصریح کرد: امام(ره) تعلق به تمام آزادی‌خواهان و مستضعفان جهان دارد یعنی همه کسانی که در مقابل ظلم می‌ایستند و از قدرت و صلاح دشمنان هراسی ندارند. در ضمن باید تاکید کنم که پیروی از اندیشه‌های حضرت امام(ره) یکی از مظاهر تمدن بشری است که در زمان‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

درویش در پایان تاکید کرد: افتخارم این است در دوره‌ای زندگی کرده‌ام که توانستم شخصیت امام(ره) را درک کنم، امامی(ره) که به همه ما آبرو داده است. در پایان، امیدوارم جشنواره روح الله منبع خیر و برکت برای سینمای ما باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۲۳:۵۷
0
0
لطفا در رابطه با اکران فیلم رستاخیز با ایشون مصاحبه بگیرید
captcha