معرفت، ایجاد روحیه انتظار و رفع شبهات از ویژگی‌های جامعه‌ مدعی انتظار فرج است
کد خبر: 3500747
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
امام جماعت معاونت غذا و داروی اهواز:

معرفت، ایجاد روحیه انتظار و رفع شبهات از ویژگی‌های جامعه‌ مدعی انتظار فرج است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی شفیعی گفت: جامعه‌ای که مدعی انتظار فرج است باید دارای ویژگی‌هایی همچون معرفت به امام زمان(عج)، سنخیت با امام زمان(عج)، تلاش برای آماده کردن محیط، رفع شبهات، ارتباط با منتظران و ایجاد روحیه انتظار باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی شفیعی، امام جماعت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مراسم جشن‌ نیمه شعبان که در این معاونت برگزار شد با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در نهادها و ادارات استان گفت: جامعه‌ای که مدعی انتظار فرج است باید دارای ویژگی‌هایی همچون معرفت به امام زمان(عج)، سنخیت با امام زمان(عج)، تلاش برای آماده کردن محیط، رفع شبهات، ارتباط با منتظران و ایجاد روحیه انتظار باشد.
وی تأکید کرد: نیمه شعبان یکی از جشن‌های مسلمانان شیعه است که هم‌زمان با روز تولد امام دوازدهم شیعیان، امام زمان(عج) است، دعاهای زیادی مانند دعای کمیل در این شب خوانده می‌شود.
شفیعی در ادامه تصریح کرد: نيمه ‏شعبان در اذهان شيعيان و محبان اهل ‏بيت(ع)، به عنوان روز ميلاد نجات‌بخش موعود معنا و مفهوم پیدا می‌کند، همچنین  این روز بزرگ روز ميلاد بزرگ مردى كه انسانيت، ظهور او را به انتظار نشسته و عدالت ‏براى پابوسی قدمش لحظه شمارى می‌کند.
امام جماعت معاونت غذا و داروی اهواز، عنوان کرد: در رواياتى كه از طريق شيعه و اهل ‏سنت نقل شده است فضيلت‌هاى بسيارى براى عبادت و راز نياز در شب و روز خجسته نيمه ‏شعبان بر شمرده شده است و اين خود تمثيل زيبايى است از اين موضوع كه براى رسيدن به صبح وصال موعود بايد شب وصل با خدا را پشت‏ سرگذاشت، و تا زمانى كه منتظر، عمر خويش را در طريق كسب صلاح طى نكند نمى‏‌تواند شاهد ظهور مصلح موعود باشد.
حسین عبدالعزیزی
captcha