مراسم «تکریم از فعالان کلام نور» برگزار شد
کد خبر: 3500791
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
به همت مهد قرآن محلات؛

مراسم «تکریم از فعالان کلام نور» برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مراسم تجلیل، نکوداشت و تکریم اساتید، معلمان، خادمان و فعالان قرآن‌کریم از سوی مهد قرآن شهرستان محلات و مجمع خیرین قرآنی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسمی به منظور تجلیل، نکوداشت و تکریم اساتید، معلمان، خادمان و فعالان قرآن‌کریم از سوی مهد قرآن شهرستان محلات و مجمع خیرین قرآنی این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام شفیعی، مدیر مهد قرآن استان مرکزی، در این مراسم از 160 نفر شامل خانواده‌های معظم قرآنی، شهدای مدافع حرم، اساتید و مربیان قرآن محلات و نیم‌ور، محمد داود‌آبادی جانباز روشندل حافظ کل قرآن دوران حماسه دفاع مقدس، خیرین و فعالان قرآن‌یاور در بخش آموزش، توسعه، ترویج و عمرانی فعالیت‌های قرآنی، جمعی از مدیران استان مرکزی و شهرستان محلات که در در امر پشتیبانی و همکاری با مدیریت و روحیه جهادی در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب برای گسترش، توسعه فرهنگ قرآن تلاش و همکاری ویژه داشتند مورد تجلیل قرار به عمل آورد.

بنابراین گزارش، در این مراسم جمعی از مسئولان، مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و چهره‌های پیشکسوت و خادم قرآنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

عباس سلیمی قاری صاحب‌نام و داور بین‌المللی قرآن‌کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، امام جمعه محلات و قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله سید‌طاها مقدسی، امام جمعه محلات ضمن قدردانی از تلاش خالصانه اساتید، مربیان، معلمان و همه خادمان به ساحت مقدس قرآن در استان مرکزی برای توسعه، ترویج فرهنگ کتاب آسمانی، دست‌آوردهای شاخص آموزشی، پژوهشی و شکوفایی حافظان قرآن در مهد قرآن شهرستان محلات را ثمره مدیریت موفق حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی دانستند.

در ادامه، تلاش‌های حجت‌الاسلام شفیعی، شاگرد مکتب امام صادق(ع) که بی‌توقع و بدون چشم داشت مادی، در امر تعلیم و تعلم کلام نور در بین اقشار مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان اهتمام داشت، قدردانی بعمل آوردند.

گفتنی است؛ مراسم باشکوه معنوی تجلیل و تکریم از فعالان قرآنی با همکاری استانداری مرکزی، سپاه پاسداران استان(سپاه روح‌الله)،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره‌کل تبلیغات استان مرکزی، دفتر امام جمعه و فرمانداری شهرستان محلات در محل پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی این شهر برگزار شد.

یادآور می‌شود، مهد قرآن و عترت شهرستان محلات به‌عنوان اولین مرکز آموزش جامع قرآن‌کریم استان مرکزی از سال 1378 با کمک‌های خیرین و مسئولین قرآنی این شهر تأسیس شده و تاکنون در راستای توسعه، ترویج و معارف قرآنی در بین اقشار مختلف به‌ ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان در طول 16 سال گذشته خدمات ارزنده و مؤثری با همکاری خادمان، معلمین، اساتید، خیرین و مسئولان استان و شهرستان ارائه کرده است.

رشد و شکوفایی 15000 قرآن‌آموز در زمینه‌های ترتیل، روخوانی تجوید، صوت، لحن، حفظ از جزء یک تا حفظ کل، پژوهش علوم قرآنی در زمینه‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، ترجمه و مفاهیم قرآن‌ کریم سطح 1 تا 4 و تربیت کادر متخصص به‌عنوان معلم و مربی قرآن از برنامه‌های آموزشی مهد قرآن و عترت شهرستان محلات است.

ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تخصصی در حوزه معارف قرآنی، اسلامی، کمک‌های مالی و پشتیبانی از طریق اعطای وام قرض‌الحسنه به معلمان و خادمان قرآنی و برگزاری 16 دوره مراسم تکریم از معلمان، خادمان و خیرین قرآن کریم در اردیبهشت هر سال از دیگر فعالیت‌های شاخص این مرکز قرآنی است.

captcha