صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی پاکدشت برگزار شد
کد خبر: 3500794
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی پاکدشت برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی پاکدشت با حضور خانواده معظم شهدا و بسیجیان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام حسن لزومی، امام‌جمعه شهرستان پاکدشت، در این برنامه با بیان اینکه شنیدن جانفشانی‌های عملیات آزادسازی خرمشهر راحت است، گفت: عملیاتی در 10 اردیبهشت‌ماه سال 61 آغاز و بعد از 23 روز مقاومت و نبرد سخت در سوم خردادماه، منجر به آزادسازی خرمشهر شد که آن زمان صدام حداقل دو لشگر زرهی سنگین را در خرمشهر مستقر کرده بود.
وی افزود: صدام هیچ‌گاه با لطافت و ادب و به آرامی با نیروها و ارتش خود حرف نمی‌زد، زور بود و زور، اما فقط یک بار آن هم در حین عملیات بیت‌المقدس بود که از ارتش خود مجبور به خواهش کردن شد تا همه نیروها را از خرمشهر خارج کنند که فرمانده تیپ زرهی عراق در پاسخ به صدام گفت دیگر خیلی دیر شده و ما محاصره شدیم.
امام جمعه پاکدشت ادامه داد: پاکدشت 13 شهید در عملیات مرصاد و 13 شهید در عملیات بیت‌المقدس تقدیم انقلاب کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در پاکدشت با اشاره به موقعیت امروزی ایران و دیگر کشورها در منطقه، اظهار کرد: امروز ترکیه و عربستان بسیار ذلیل شده‌اند، ترکیه فکر می‌کند که آزاد است.
وی در ادامه تأکید کرد: حتی یک نفر هم در هیئت حاکمه ترکیه و عربستان حضور ندارد، اما آنها در همه حال اسیر دستورات آمریکائی‌ها هستند و خیلی بدبخت شده‌اند.
حجت‌الاسلام لزومی تصریح کرد: امروز حکومت اسلام تحت رهبری سلاله پاک اهل بیت(ع) هدایت می‌شود، تا الان کسی نتوانسته رهبر انقلاب اسلامی را دور بزند و در کنار ایشان مردمی آگاه و با بصیرت وجود دارند.
وی خطاب به نیروهای حاضر در صبحگاه با بیان اینکه سپاه و ارتش در کنار هم و با وحدت و اتحاد ایستاده‌اند، گفت: بنده با همه وجود در برابر شما تواضع می‌کنم.
سرهنگ عبدالرضا ناظری، فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران که مهمان ویژه نظامی این برنامه بود، با درود به رزمندگانی که در خرمشهر جانفشانی کردند، گفت: از شهرستان پاکدشت هم در عملیات آزادسازی خرمشهر کم نبودند.
وی ادامه داد: مقابله با نفوذ امروزی به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی دوران دفاع مقدس است.
مقام ارشد نظامی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح پاکدشت با بیان اینکه اگر دشمن امروز خیال و جرأت حمله نظامی در سر ندارد به برکت خون شهدا و ایثارگری بسیجیان است، عنوان کرد: امنیت امروز ایران را مرهون ایثارگری شهدا و رزمندگان هشت دفاع مقدس هستیم.
در پایان این برنامه ایثارگران و خانواده معظم شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر تجلیل شدند.
یادآور می‌شود، در حاشیه این برنامه پاسداران و بسیجیان سپاه پاکدشت در طرح اکرام ویژه ایتام کمیته امداد امام خمینی(ره) پاکدشت شرکت کرده و حمایت از 80 یتیم را عهده‌دار شدند.

محمد فرخی
captcha