نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن در سال 95 برگزار شد/ تجلیل از لاله افتخاری توسط وزیر
کد خبر: 3502159
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن در سال 95 برگزار شد/ تجلیل از لاله افتخاری توسط وزیر

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین جلسه کمیسون توسعه آموزش عمومی قرآن در سال 95 که چهل و هشتمین جلسه این کمیسیون تاکنون بوده است، امروز، 9 خردادماه برگزار شد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: چهل و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور پیش از ظهر امروز، 9 خردادماه با حضور علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی عضو کمیسیون در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
وی افزود: بخش نخست این نشست به ارائه اخبار قرآنی دستگاه‌ها و نهادهای عضو کمیسیون آموزش عمومی قرآن اختصاص داشت که در این بخش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به ارائه گزارشی از سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که از 22 تا 28 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، پرداخت.
مسیب‌زاده در ادامه گفت: در این جلسه گزارشی از سومین گردهمایی توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش که از چهارم تا ششم خردادماه در اردوگاه شهید باهنر و با حضور مدیران 700 مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش برگزار شد، در قالب کلیپ 10 دقیقه‌ای ارائه شد.
وی در ادامه گفت: ارائه گزارشی از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان و ارائه گزارشی از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پیرامون فعالیت‌های قرآنی این اتحادیه و دیداری که اعضای اتحادیه به رهبر معظم انقلاب داشته‌اند، ارائه شد؛ در ادامه این بخش گزارشی نیز پیرامون توانمندسازی ائمه جماعات ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد ارائه شد.
مسیب‌زاده در این بخش از سخنان خود گفت: همچنین در این جلسه، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از سومین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در حاشیه این گردهایی از پدر شهید منا محسن حاجی‌حسنی کارگر تجلیل شد و تجلیل از 30 سال تلاش صادقانه محمود لطفی‌نیا، مدرس و پیشکسوت قرآنی و رئیس دارالقرآن شهرستان لاهیجان از دیگر برنامه‌های جنبی این گردهمایی بود.
وی ادامه داد: دستور کار اصلی جلسه به بررسی عملکرد دستگاه‌های ذیربط و میزان تحقق اهداف آموزش عمومی قرآن اختصاص داشت که در این بخش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به بیان مطالبی پرداخت و گزارشی کاملی از اجرایی شدن سند تحول بنیادین و سند درس ملی و اهداف آموزش عمومی قرآن در کتاب‌های درسی ارائه کرد که این گزارش مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت.
وی یادآور شد: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به ارائه مطالبی درباره خبر منتشر شده مبنی بر کاهش ساعات درسی قرآن و عربی پرداخت و اعلام کرد که در میان ساعاتی که از دروس علوم، ریاضی و... کم شده است ساعت درس قرآن تنها یک ساعت کاهش پیدا کرده است در حالی که به عنوان مثال ساعت درس ادبیات سه ساعت کاهش داشته است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تجلیل از زحمات 12 ساله لاله افتخاری، نماینده سابق و رئیس سابق فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این نشست بود که این تجلیل از سوی وزیر آموزش و پرورش انجام شد.
وی در ادامه با اشاره به سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در این نشست، اظهار کرد: تأکید اول وزیر آموزش و پرورش این بود که همه به طرف اجرایی شدن اهداف آموزش عمومی قرآن در کشور حرکت کنیم و همچنین تأکید داشت که در برنامه‌ریزی‌های خود به صورت واحد عمل کنیم و در اجرا متکثر باشیم.
مسیب‌زاده ادامه داد: نکته‌ای دیگری که وزیر آموزش و پرورش در این جلسه عنوان کرد تأکید بر راه‌اندازی کمیته مشترکی از اعضای کارگروه آموزش و برنامه‌ریزی آموزشی کمیسیون آموزش عمومی قرآن و کارشناسان در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و کارشناسان در معاونت پرورشی و فرهنگی و دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن بود.
وی در ادامه یادآور شد: نکته بعدی بحث کارگروه نیروی انسانی و منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن بود که وزیر آموزش و پرورش در این جلسه تأکید کرد این کارگروه هر چه زودتر تشکیل شود تا بتواند اهداف آموزش عمومی قرآن کشور را عملیاتی کند.
مسیب‌زاده ادامه داد: همچنین وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد تمام کارهای خوب ما نیاز به نیروی انسانی دارد تا به خوبی اجرایی شود.

captcha