ضرورت اهتمام ویژه مجلس دهم به اقتصاد و تعمیق فرهنگ اسلامی
کد خبر: 3503661
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد:

ضرورت اهتمام ویژه مجلس دهم به اقتصاد و تعمیق فرهنگ اسلامی

گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز مجلس دهم اظهار کرد: ایشان در پیام خود دو مطالبه از مجلس داشتند؛ یکی مسئله اقتصاد و دیگری تعمیق فرهنگ اسلامی که امیدواریم در هر دو جهت توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز، 14 خردادماه، در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به تشکیل پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:‌ ملت ایران با حضور خود توانست مجلس خبرگان سرافرازی را رقم بزند که نه تنها دشمن شاد نشوند، بلکه دشمن را عصبی کردند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند هویت انقلاب را از ما بگیرد، گفت: خبرگان رهبری که مجتهدینی انقلابی هستند، نسبت به مسئله انقلاب حساسیت دارند و با انتخاب رئیس مجلس نشان دادند که فهیم و به روز هستند و فرصت را مغتنم می‌شمرند.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به تشکیل دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در نهایت آرامش برگزار شد و نمایندگان ملت در خانه ملت حضور یافتند.

وی با اشاره به سوگند نمایندگی و پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز مجلس دهم اظهار کرد: ایشان در پیام خود دو مطالبه از مجلس داشتند؛ یکی مسئله اقتصاد و دیگری تعمیق فرهنگ اسلامی که امیدواریم در هر دو جهت پایبند به سوگند خود باشند.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، ایشان را عارف دوران، مجاهد زمان، بت‌شکن عصر، فقیه نوآور و انسانی صبور و عنصری تاریخ‌ساز توصیف کرد.

امام جمعه موقت تهران در مورد ویژگی‌های حضرت امام(ره) اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم امام(ره) حکیم بودن و عقلانیت ایشان بود؛ هر چند به نظر می‌رسد عقلانیت با احساس و عاطفه سازگاری ندارد اما این تلقی درستی نیست و امام عقلی عاشق و عشقی عاقل داشت و این صفت در شخصیت‌های برجسته عرشی قابل جمع است.

وی افزود: امام(ره) در زمان ما یک شخصیت جامعی بود که عشق و عقل را با هم جمع کرد؛ هیچ سیاستمداری در اوج تخصص سیاسی‌اش نتوانست با ایشان دست و پنجه نرم کند؛ چرا که امام(ره) حق بود و هر کس به جنگ با ایشان می‌آمد زمین می‌خورد.

صدیقی تصریح کرد: از دیگر خصوصیت امام(ره) این بود که قیامش برای احیای اسلام وحیانی، نبوی، علوی و اسلام ناب بود؛ اسلامی که اسلام حکومت و زندگی، اقتدار، عزت، استقلال، احیاگر، استکبارستیز، ظلم‎ستیز و فسادستیز است و ایشان خواست خود و همه امت را فدای دین بشوند.

وی ادامه داد: امام(ره) چهره غبارآلود اسلام را از پیره‌های آمریکایی و تحجر پاک کرد و ماهیت طراح ایده خطرناک «جدایی دین از سیاست» را توانست افشا کند و اسلام ذهنی کتابخانه‌ای را به صحنه مقابله با قدرت‌های شرقی و غربی بکشاند و اقتدار اسلام عینی و قرآنی و وحیانی را ثابت کند.

خطیب جمعه تهران گفت: در این جهت همه وجود امام(ره) اسلام بود و هر جا کوچک‌ترین خدشه‌ای به اسلام و مقدسات وارد می‌شد، مجاهد بود و با صلابت عمل می‎کرد؛ وجود ایشان مملو از غیرت دینی بود و آمده بود قربانی اسلام بشود و در این جهت کم نگذاشت.

وی با اشاره به اهتمام امام(ره) به اسلام و مسلمین گفت: ایشان به اصل اسلام توجه داشت و به مسلمانان و نجات آنها از ذلت و بدبختی اهتمام داشت.

صدیقی اظهار کرد: اسلام سکولار یا متحجر، اسلام را منجی نمی‎داند اما امام(ره) اسلام را منجی می‌دانست و نجات مسلمانان را در گروی اسلام می‌دانست.

وی با بیان اینکه امام(ره) محرومیت محرومان را نمی‌توانست تحمل کند، گفت: ایشان به امور مظلومان جهان نیز اهتمام داشت و فراتر از مسلمین را مورد توجه قرار داده بود.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه اول تصریح کرد: امام خمینی(ره) مجموعه‌ای از فضائل بود که برای ما درس، زندگی، عزت، همبستگی جهانی، تفکر جهانی و زمینه‌سازی برای فرج است.

captcha