طرح «محسنین» نیاز به حمایت بیشتری دارد
کد خبر: 3503978
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

طرح «محسنین» نیاز به حمایت بیشتری دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح«محسنین» در ماه رمضان گفت: این طرح از سال گذشته اجرا شد اما به دلیل عدم آگاهی کافی استقبال قابل توجهی نداشت، برخلاف طرح ایتام که بسیار موفق است در طرح محسنین با کمبود حامی مواجه هستیم که امیدست با اطلاع‌رسانی این مشکل رفع شود.

به ‌گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمد مهدی ناصری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی امروز، 16 خردادماه در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های ماه مبارک این نهاد گفت: امیدست با استفاده از طرح‌های پیش‌رو در ماه مبارک کاری کنیم که این فضای معنوی به نفع محرومان باشد.
وی بااشاره به اینکه 47هزار خانوار نیازمند در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، اظهار کرد: ماه رمضان امسال کمیته امداد متولی برگزاری طرح ملی«همیان مولا» برگرفته شده از سیره مولا علی(ع) است، در این طرح 40هزار سبد کالا بین افراد نیازمند در قالب اقلامی چون برنج، مرغ، ماکارونی، چای، حبوبات و ... به ارزش 70هزار تومان توزیع خواهیم کرد.
ناصری تصریح کرد: سال گذشته توسط خیّرین یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری و در قالب غذای گرم بین افراد محروم توزیع شد، این رقم امسال به دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان افزایش یافته است.
وی بابیان اینکه از تعداد خانواده‌های تحت پوشش این نهاد 5هزار و 227خانواده از حمایت حامیان برخوردار هستند و قریب به 42 هزار خانوار حامی ندارند، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ما جلب حامی برای دانش‌آموزان و دانشجویان جهت کمک هزینه‌های تحصیلی است.
این مقام مسئول در ادامه از اجرای طرح محسنین جهت حمایت از فرزندان خانواده‌های بد سرپرست خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته اجرا شده اما حامیان به دلایلی از جمله عدم آگاهی کافی از این طرح استقبال قابل توجهی نداشتند، حامیان از ایتام حمایت قابل توجهی دارند اما ما از کمبود حامی در حوزه فرزندان بد سرپرست برخورداریم که امیدست با مساعدت و اطلاع‌رسانی این مشکل رفع شود.
ناصری به استقرار 38 پایگاه جمع‌آوری فطریه نیز اشاره کرد و افزود: برآورد امسال ما جهت جمع‌آوری فطریه مبلغی معادل 700 میلیون تومان است.
وی اجرای طرح«مفتاح‌الجنه» را از دیگر طرح‌های کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: در این طرح مسئولان از خانواده‌های نیازمندان بازدید کرده و مشکلات آنها را بر حسب حوزه‌های خود رفع می‌کنند.
ناصری در پایان بابیان اینکه کمیته امداد به زندانیان جرائم غیرعمد تا سقف دومیلیون تومان کمک می‌کند، عنوان کرد: جشن رمضان و برپایی نمایشگاه محصولات مددجویان از نیمه دوم ماه مبارک رمضان در محل پارکینگ شورای شهر اراک به مدت 10 روز برپا خواهد شد.

captcha