اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در قالب جشنواره محلات تبریز
کد خبر: 3504710
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در قالب جشنواره محلات تبریز

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز اظهار کرد: ویژه برنامه‌های متنوعی در ماه قرآن در قالب جشنواره فیروزه با محوریت محلات تبریز تدوین شده که در راستای ایجاد نشاط معنوی بین شهروندان در فصل تابستان و ماه مبارک رمضان اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، امروز 18 خردادماه حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ماه مبارک رمضان را ماه برکت از سوی خداوند متعال عنوان کرده و ادامه داد: در این ماه قلوب مسلمین آماده دریافت معارف الهی هستند و لذا باید از این فرصت در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای سوء استفاده و در جهت ارتقاء اخلاق حرفه‌ای و اداری همکاران، بهره برداری لازم انجام شود.

وی، با اشاره به اینکه کرسی‌های تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان در مناطق دوازده گانه شهرداری تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش سحر اولی‌ها و تجلیل از نوروزه داران در مناطق دوازده گانه شهرداری تبریز، اجرای طرح سلامت معنوی در پارک‌های محلات مناطق از جمله برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز در ایام ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام حمیدی، افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان در مناطق دهگانه و معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری نشست‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی ویژه این ماه برای پرسنل شهرداری و با حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: بخشی از برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در راستای تکریم مناسبت‌های ویژه این ماه از قبیل ولادت امام حسن(ع)، شهادت امام علی(ع)، شب‌های احیا، روز قدس و عید فطر و بخش دیگر در قالب اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری در محلات و مناطق دوازده گانه پیش بینی شده است.

وی، راه‌اندازی پایگاه پاسخ به سوالات شرعی در مراکز فرهنگی شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم ختم قرآن در مساجد و مراکز اجتماعی و فرهنگی شهرداری، چاپ و توزیع کتابچه‌ای تحت عنوان افطار عاشقانه با مطالبی در خصوص روزه و سلامتی، احکام روزه، توسط شهرداری منطقه 5 و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله مسابقه احکام روزه، مسابقه سفره آرایی در مراکز فرهنگی شهرداری را از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در این ماه مبارک عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، گفت: طرح‌های ویژه غنی سازی اوقات فراغت در قالب جشنواره فیروزه محلات در طول این ماه، با محوریت بهره گیری از فضای دینی اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با بسیج تمامی امکانات موجود، فضای معنوی را در شهر تبریز برای شهروندان فهیم و مومن و خدادوست فراهم کنیم تا همه از برکات و نعمات این ماه بزرگ نهایت استفاده و بهره‌مندی را ببرند.

captcha