تعطیلی کرسی‌ تلاوت قرآن در همدان، فاجعه است
کد خبر: 3506199
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
ساعد:

تعطیلی کرسی‌ تلاوت قرآن در همدان، فاجعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برجسته کشور در خصوص توسعه کرسی‌های تلاوت قرآن گفت: در همدان در یک بازه زمانی کوتاه این امر محقق شد که پس از مدتی این کرسی‌ها به تعطیلی انجامید؛ تعطیل‌کردن کرسی تلاوت فاجعه و خیانت به سخنان رهبر انقلاب است.

مهدی ساعد، قاری خوش‌خوان کشورمان که در دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیات 6 تا 13 سوره مبارکه «صف» را تلاوت کرد وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان پیرامون این دیدار  اظهار کرد: خوشبختانه این توفیق برای استان همدان ایجاد شد که در دیدار جامعه قرآن با مقام معظم رهبری یک نفر قاری به نمایندگی از این استان در محضر مقام مظم رهبری آیات قران کریم را تلاوت کند و باید در سال آینده شاهد حضور نمایندگان بیشتری از استان همدان در این آیین باشیم.
وی ابراز کرد: برای هر قاری قرآن کریم توفیق بزرگی است که در محضر رهبر انقلاب تلاوت کند؛ بنده از سال 88 انتظار این لحظه را داشتم چراکه قرار بود در آن سال این دیدار را داشته باشم اما سفر حج نصیبمان شد و مؤفق به دیدار با رهبر انقلاب و تلاوت در محضر وی را در سال 88 پیدا نکردیم.
ساعد درخصوص فضای تلاوت در محضر رهبر انقلاب گفت: تلاوت در محضر وی که نائب امام زمان(عج) و شخصیت بالایی در جهان اسلام است دارای ویژگی‌های خاصی است که سنگینی کار را برای قاری مضاعف می‌کند؛ با وجود رضایت مقام معظم رهبری، خودم از تلاوتم راضی نیستم چراکه سنگینی فضا بر تلاوت تأثیر سو می‌گذارد.

مسئولان در برگزاری کرسی‌های تلاوت غافل هستند

وی درباره سخنان رهبر انقلاب در محفل قرآنی امسال، بیان کرد: رهبر انقلاب هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز کرسی‌های تلاوت نکات خوبی را در خصوص توسعه کرسی‌های تلاوت قرآن کریم بیان می‌کند که مورد غفلت مسئولین قرار دارد؛ ایشان بر این امر تأکید دارند که باید جلساتی در سطح جامعه برقرار باشد که جدای از امر آموزش قرائت قرآن کریم، مردم جهت شنیدن تلاوت آیات قران کریم از قاریان برجسته در آن جلسه حضور یابند.
این قاری برجسته کشوری یا بیان اینکه متأسفانه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است؛ افزود: در استان همدان در یک بازه زمانی کوتاه از سوی یکی از دستگاه‌های متولی این امر محقق شد که پس از مدت کوتاهی این کرسی تلاوت به تعطیلی انجامید؛  تعطیل کردن کرسی تلاوت فاجعه و خیانت به سخنان رهبر انقلاب است.
ساعد تأکید کرد: برگزاری کرسی تلاوت آیات قران کریم دارای تأثیرگذاری بالایی است که مقدمه فهم آیات قران است؛مقام معظم رهبری در این دیدار پس از اجرای تلاوت‌های قاریان با نشاط خاصی گفتند که «امروز خوشحالم و لذت بردم»؛ به دست ‌آوردن این لبخند ملیح ایشان بزرگ‌ترین جایزه و هدیه برای جامعه قرآنی است.
captcha