مردم هرمزگان متولی ساخت 4 درب حرم امامین عسکریین(ع) شدند
کد خبر: 3506942
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

مردم هرمزگان متولی ساخت 4 درب حرم امامین عسکریین(ع) شدند

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان گفت: این ستاد قصد دارد در یک سال، کار ساخت هشت درب شامل چهار درب حرم امامین عسکرین (ع) در سامرا و چهار درب حرم «امام‌زاده محمد» عموی گرامی حضرت ولیعصر(عج) را به اتمام برساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سیدکاظم موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان با اشاره به اینکه ستاد عتبات عالیات هرمزگان در اسفند ماه سال گذشته ساخت هشت درب که چهار درب آن متعلق به حرم امامین عسکرین (ع) در سامرا و چهار درب حرم متعلق به حرم «امام زاده محمد» عموی گرامی حضرت ولیعصر(عج) در شهر بلد عراق است را بر عهده گرفته است، گفت: هزینه ساخت هر در حدود پنج میلیارد ریال برآورد شده است که پس از انتقال سازه‌های چوبی درها به هرمزگان، کار قلم زنی آنها توسط استادکاران ماهر اصفهانی و استان فارس در این استان انجام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان ادامه داد: برای ساخت این درها یک کارگاه در کیش (برای آماده سازی 2 در)، یک کارگاه در هشتبندی میناب، یک کارگاه در حاجی آباد، یک کارگاه در شهر میناب و یک کارگاه در بندرعباس در نظر گرفته شده است.

موسوی بیان کرد: کارگاه جزیره کیش و هشت بندی میناب تجهیز و افتتاح شده‌اند و امید می‌رود سایر کارگاه‌ها نیز تا پایان ماه مبارک رمضان آماده بهره‌برداری شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان گفت: سه در، در کارگاه بندرعباس، یک در، در هشت بندی میناب، یک در، در میناب، یک در، در حاجی آباد و 2 در، در کارگاه کیش آماده و برای نصب به عراق ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: بر روی هر در بین سه تا چهار نفر قلم زن و در مجموع حدود 24 صنعتگر به اضافه چند نفر درودگر که آمادگی خود را برای مشارکت در ساخت این درها اعلام کرده‌اند، کار خواهند کرد.

موسوی با قدردانی از مردم بخش هشت بندی و توکهور میناب، بیان کرد: مردم هشت بندی استقبال خوبی داشته و هزینه در را پیش از رسیدن آن تامین کرده‌اند.

موسوی اظهار کرد: در تازه‌ترین حرکت مردمی منطقه هشتبندی و توکهور میناب 2 نفر از اهالی روستای نیلگری که قصد عزیمت به کربلای معلی را داشتند هزینه سفر زیارتی خود را به مبلغ 30 میلیون ریال به ستاد بازسازی عتبات عالیات در منطقه هشتبندی برای ساخت هرچه سریع‌تر در یاد شده اهداء کردند.

captcha