«قرآن؛ کتاب بیداری اسلامی»؛ شعار مسابقات دانش‌آموزی
کد خبر: 3508266
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

«قرآن؛ کتاب بیداری اسلامی»؛ شعار مسابقات دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه شورای برنامه‌ریزی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی اعلام شد که این مسابقات امسال با شعار «قرآن، کتاب بیداری اسلامی» برگزار می‌شود.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام با حضور علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش روز گذشته، 29 خردادماه در دفتر وزیر برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی ـ فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مشاوران و مدیران در معاونت پرورشی و فرهنگی و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش حضور داشتند تا برنامه‌ریزی‌های اولیه برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام انجام شود.
مسیب‌زاده در ادامه گفت: در این جلسه حمیدرضا کفاش به ارائه گزارش جامعی از روند برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در سال‌های گذشته پرداخت و عنوان کرد که طی سال‌های 72، 73، 74 و 77 این مسابقات برگزار شد و از آن زمان تا به امسال دچار وقفه شده بود که امسال پنجمین دوره آن برگزار می‌شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در این بخش از جلسه محمدرضا پورمعین، مسئول اجرایی این دوره از مسابقات درخصوص اهمیت مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی و نگاه خاصی که به بحث «قرآن، کتاب بیداری اسلامی» وجود دارد اشاره کرد و از برگزاری این دوره از مسابقات با شعار «قرآن، کتاب بیداری اسلامی» که برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، خبر داد.
وی در ادامه گفت: در بخش دیگری از این جلسه بنده درخصوص هماهنگی‌هایی که با ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است گزارشی را ارائه کردم و این جلسه با جمع‌بندی وزیر آموزش و پرورش به پایان رسید.
مسیب‌زاده افزود: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی خود از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در سال جاری، تأکیداتی پیرامون وحدت مسلمانان داشت و تأکید کرد که نگاه به مسابقات قرآن دانش‌آموزی نباید فقط نگه مسابقه‌ای باشد بلکه از این فرصت باید برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم و شرکت‌کنندگان در این مسابقات را به حال خود رها نکنیم.  
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌اموزی نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود و با توجه به اینکه ما به‌دنبال فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌های سراسر کشور هستیم و تلاش داریم تا همزمان با مسابقات یک موج قرآنی در سراسر کشور ایجاد کنیم باید بررسی بیشتری در خصوص زمان دقیق مسابقات انجام داده و سپس زمان دقیق را اعلام کنیم.
captcha