برگزاری همایش معرفی دستگاه‌ و استان‌ قرآنی برتر
کد خبر: 3508303
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

برگزاری همایش معرفی دستگاه‌ و استان‌ قرآنی برتر

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام حمید محمدی از برگزاری دومین همایش معرفی دستگاه و استان قرآنی برتر از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم‌ مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به پایان یافتن دور دوم نخستین برنامه ملی بررسی و پایش عملکرد قرآنی دستگاه‌ها و نهادهای کشور در ابتدای سال جاری، از برگزاری دومین همایش معرفی دستگاه و استان قرآنی برتر خبر داد.
وی در تبیین مستندات اجرای این برنامه ملی، به بند 9 وظایف شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر «ارزیابی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی» مندرج در ماده 4 منشور توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و تأکید مطالعات پژوهشی پشتیبان منشور توسعه فرهنگ قرآنی بر ایجاد نظام پایش و نظارت بر عملکرد قرآنی دستگاه‌ها و مطالبات متعدد رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر لزوم گزارش‌گیری دبیرخانه از دستگاه ها را از دیگر علل شکل گیری و اجرای این برنامه برشمرد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضمن طرح سابقه اجرای این برنامه در سال 93 عنوان کرد: هیئت پایش و ارزیابی با رویکرد راهبردی و حمایتی، با حضور کارشناسانی به نمایندگی از دبیرخانه، مجمع مشورتی و کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جریان‌های قرآنی در سال 1393 تشکیل شده که در پایان آن سال موفق به پایش از حدود 20 دستگاه و نیز بیست استان شده است.
وی افزود در سال 94 این حرکت ادامه پیدا کرده و هیئت‌های پایش و ارزیابی به صورت میدانی عملکرد قرآنی حدود بیست دستگاه و نهاد دیگر را به صورت راهبردی، مورد تحلیل و واکاوی میدانی قرار داده است.  
محمدی ادامه داد علاوه بر روش میدانی و حضوری در این مرحله از پایش همه دستگاه‌ها نوآوری‌های عملکردی در سال 94 خود را به صورت مبسوط به دبیرخانه شورای توسعه منعکس کردند تا مورد ارزیابی هیئت پایش قرار گیرد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه با اشاره به جایگاه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها در منظومه تقسیم وظایف و مأموریت‌های نهادهای راهبری نظام توسعه فرهنگ قرآنی از استان‌ها به عنوان جغرافیای هدف پیاده‌سازی اهداف و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی یاد کرد و افزود: در سال گذشته متأسفانه تشکیل این شوراها در استان‌ها نتوانسته است حداقل مطلوب را احراز کند ولی از بین حدود 30 استان، فعالیت چند استان تفاوت چشمگیری نسبت به سایر استان‌ها داشته است که این استان‌ها در دومین همایش معرفی دستگاه و استان قرآنی برتر معرفی می‌شوند.
محمدی ضمن دعوت از همه مدیران دستگاه‌ها و نهادها و مؤسسات و فعالان قرآنی برای حضور در این همایش، مهم‌ترین هدف پایش شناسایی، آمایش و پردازش ظرفیت‌های قرآنی بالفعل و بالقوه نهادها با رویکرد راهبردی جهت بازطراحی ساختارهای قرآنی و تقویت هم افزایی و کاهش موازی‌کاری ها دانست و اظهار امیدواری کرد با مشارکت حداکثری دستگاه‌ها و فعالان زمینه قیام دسته‌جمعی به امر قرآن و تحقق عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی بیش از پیش فراهم شود.
وی در پایان گفت: دومین همایش معرفی دستگاه و استان قرآنی برتر شنبه، پنجم تیرماه برگزار می‌شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۱:۲۳
0
2
مرقومه رهبری به برگزارکنندگان همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد
«نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ »
نمیدانم وقتی رهبری درباره همایشی که مستقیما به مبارزه با فساد میپردازد با چنین صراحتی میفرمایند که این همایش چه معجزه ای میکند، این نوع همایشهای بی فایده که صرفا به حیف و میل بیت المال ختم میشود آن هم از نوع همایشهای دوره ای، چه فایده و نتیجه ای میتوان متصور شد؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۷:۰۵
0
2
اینا همش ریا و آمار بازی است
captcha