حضور معاون توسعه مدیریت سازمان محیط زیست در ایکنا
کد خبر: 3509216
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

حضور معاون توسعه مدیریت سازمان محیط زیست در ایکنا

گروه سلامت: محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌ زیست امروز از خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌ زیست امروز سه‌شنبه اول تیرماه با حضور در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا بازدید داشت.

در این دیدار وی ضمن آشنایی نزدیک با فعالیت‌های سرویس‌های مختلف داخلی ایکنا از جمله سرویس سلامت که مسئولیت انتشار خبرهای مربوط به سازمان حفاظت از محیط زیست را دارد، با بخش بین‌الملل و فعالیت‌های خبری 15 زبان ایکنا آشنا شد.

مجابی همچنین با حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا دیدار و در زمینه همکاری‌های مشترک دو جانبه بحث و تبادل نظر کرد.

در ادامه مجابی ضمن تبریک چهاردهمین سالگرد تاسیس ایکنا، حضور رسانه‌های قرآنی را که نگاه ویژه‌ای به وقایع روز دارند، لازم دانست و اظهار کرد: متاسفانه نگاه‌های دینی در جامعه در حال کمرنگ شدن است و نیاز است با بهره‌گیری از رسانه‌های دینی و قرآنی دوباره این نگاه‌ها را در جامعه پررنگ کنیم.

وی با اشاره به مطرح شدن زیستگاه نیمکره در مسائل محیط زیستی جهان عنوان کرد: یکی از بنیان‌های این سکونتگاه‌ها مسئله شکوفایی شهرهاست که در این راستا ایران پیشنهاد اضافه شدن معنویت به این شهرها را ارائه داده است.

رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اجلاس جهانی ناپل ایتالیا از پیشنهاد ایران مبنی بر راه‌اندازی مجمع جهانی شهر اسلامی خبر داد و گفت: ما در این اجلاس، راه‌اندازی این مجمع را پیگیری کرده و قرار است این مجمع شکل بگیرد که یکی از بنیان‌های آن استفاده از مضامین قرآنی برای این شهرهاست.

وی در ادامه به حوزه‌ها مشترک کاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و سازمان محیط زیست پرداخت و اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مشترک کاری بحث شاخص‌های دینی و قرآنی شهر اسلامی است که در مجمع جهانی مطرح شده است.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه با بیان اینکه با توجه به نگاه ویژه قرآن به محیط زیست و برگزاری سمینار دین، فرهنگ و محیط زیست توسط سازمان حفاظت از محیط زیست فرصت مغتنمی پیش آمده که ما نگاه اسلام به محیط زیست را ترویج کنیم اگر بتوان این نگاه را ترویج دهیم می‌توانیم موفق باشیم.

وی دیگر حوزه مشترک کاری خبرگزاری ایکنا و سازمان حفاظت از محیط زیست را حوزه استفتائات زیست محیطی دانست و اظهار کرد: در این حوزه نیز می‌توان همکاری‌های مفیدی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه زبان مشترک محیط زیست در جهان طرفداران بسیاری دارد عنوان کرد: خوشبختانه خبرگزاری ایکنا ظرفیت بسیاری خوبی در حوزه زبان‌های خارجی دارد که می‌توان از این زبان‌ها در ترویج نگاه محیط زیستی ایرانی ـ اسلامی در سطح جهان استفاده کرد.

مجابی با اشاره به نزدیکی محیط‌بانان به طبیعت عنوان کرد: یکی از ابواب عرفان، طبیعت‌بینی است که محیط‌بانان ما در این راستا ارتباط خوبی را با طبیعت دارند، لذا برای سالگرد ولادت امام رضا(ع) که از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان روز محیط‌بان معرفی شده است سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان می‌تواند قاریان محیط‌بان را شناسایی و مسابقات قرآن محیط‌بانان راه‌اندازی کند.

وی در ادامه به کارهای آموزشی کارکنان سازمان محیط زیست در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و عنوان کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی می‌تواند همکاری بسیار خوبی را با ما انجام دهد.

مجابی خاطرنشان کرد: برگزاری سمینارهای علمی در رابطه با قرآن و محیط زیست یا دین محیط زیست از جمله دیگر کارهایی است که سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان با همکاری محیط زیست را برگزار کند.

captcha