اعلام زمان‌بندی مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 3510588
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

اعلام زمان‌بندی مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: زمان‌بندی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در دو بخش پژوهشی و آوایی که در مشهد مقدس و همدان برگزار می‌شود، اعلام شد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در دو بخش پژوهشی و آوایی در شهرهای مشهد مقدس و همدان برگزار می‌شود.
وی افزود: مسابقات پژوهشی در مشهد مقدس و مسابقات آوایی در همدان برگزار می‌شود که بر این اساس مسابقات پژوهشی دانش‌آموزان پسر از ۲۵ تا ۲۸ تیرماه در مشهد و مسابقات پژوهشی دانش‌آموزان دختر از ۲۹ تیرماه تا اول مردادماه در مشهد برگزار خواهد شد.
مسیب‌زاده ادامه داد: همچنین مسابقات آوایی دانش‌آموزان پسر از سوم تا ششم مردادماه و مسابقات آوایی دانش‌آموزان دختر نیز از هشتم تا یازدهم مردادماه در همدان برگزار می‌شود.
وی در ادامه به تغییرات مسابقات قرآن دانش‌آموزی به دلیل تلفیق این مسابقات با مسابقات قرآن شکوفه‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش دو رشته ترتیل‌خوانی و حفظ ویژه از جمله تغییراتی است که در این دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزی شاهد هستیم.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزی با حضور 120 داور قضاوت می‌شود که در این بین تعداد زیادی از قاریان بین‌المللی نیز به عنوان داور حضور خواهند داشت.
یادآور می‌شود، مسابقات پژوهشی شامل رشته‌های رشته‌های مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز بوده و مسابقات آوایی نیز شامل رشته‌های قرائت قرآن، حفظ قرآن، مداحی و اذان است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عزیزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۱:۵۲
0
0
ممنون از اطلاع رسانی
captcha