اعزام بهترین‌ها برای کسب ضعیف‌ترین رتبه‌ها!
کد خبر: 3510958
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

اعزام بهترین‌ها برای کسب ضعیف‌ترین رتبه‌ها!

گروه فعالیت‌های قرآنی: پس از برگزاری نهمین دوره انتخاب و ارزیابی قاریان و حافظان، بهترین گزینه‌ها از نظر داوران و اساتید برای هر یک از مسابقات بین‌المللی قرآن انتخاب شدند، اما با این وجود رتبه‌های به دست آمده چندان قابل قبول نبود.

اعزام بهترین‌ها برای کسب ضعیف‌ترین رتبه‌ها!
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سال گذشته در پی اعزام 16 نفر از قاریان و حافظان کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن دیگر کشورها، پنج رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن از آن جمهوری اسلامی ایران شد که از جمله این رتبه‌ها می‌توان به کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران توسط شهید حسن دانش و حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی و کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی پس از 9 سال توسط شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر و کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه توسط موسی معتمدی و کسب رتبه اول رشته حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن اندونزی توسط محمود نوروزی اشاره کرد.
سال گذشته مرحوم حمیدرضا عباسی و پیمان ایازی به ترتیب در رشته قرائت و حفظ به مسابقات قرآن کویت اعزام شدند که مرحوم حمیدرضا عباسی رتبه سوم رشته قرائت این مسابقات را کسب کرد و پیمان ایازی رتبه‌ای کسب نکرد.
مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه در سال 94 یکی دیگر از آوردگاه‌هایی بود که قاریان و حافظان ایرانی در سال 94 در آن حضور یافتند که با پایان یافتن این مسابقات، حبیب صداقت رتبه سوم رشته قرائت را کسب کرد و ابوذر کرمی در رشته حفظ نیر صاحب رتبه نشد.
در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات سال 94 که محمدحسین بهزادفر، حافظ کل قرآن کریم اعزام شده بود نیز هر چند این حافظ نوجوان در بخش اصلی رقابت‌ها جزو 10 نفر اول نبود، اما در بخش احسن الصوات به عنوان رتبه سوم شناخته شد.
هر چند که در سال 95، پنج رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته قرائت و حفظ از آن جمهوری اسلامی ایران شد و در کنار آن رتبه‌های دیگری نیز به نام قاریان و حافظان ایرانی ثبت شد و در این میان برخی قاریان و حافظان کشورمان نیز موفق به کسب رتبه‌ای نشدند، اما جامعه قرآنی از نتایج این مسابقات و رتبه‌ای که توسط نمایندگان ایران در این مسابقات به دست می‌آید، رضایت نداشتند.
عدم رضایت جامعه قرآنی و مسئولان قرآنی کشور از نتایجی که در مسابقات بین‌المللی قرآن دیگر کشورها برای قاریان و حافظان ایرانی رقم می‌خورد و گله‌مندی‌هایی که گاهی اوقات از سوی اساتید، قاریان و حافظان کشورمان در خصوص نحوه انتخاب نمایندگان اعزامی به مسابقات مختلف وجود داشت و همچنین رتبه‌بندی شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در سال 94 موجب شد تا تصمیمات جدیدی در خصوص نحوه انتخاب و اعزام قاریان و حافظان کشورمان برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن گرفته شود.
پس از برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال 94 بود که سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم اعلام کردند، حائزین رتبه‌های عالی و ممتاز مسابقات سراسری در رشته قرائت و حفظ در نهمین دوره طرح ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان شرکت می‌کنند تا پس از آزمون‌های عملی که از آنها گرفته می‌شود نمایندگان اعزامی به مسابقات قرآن دیگر کشورها براساس ویژگی‌های آن مسابقات، انتخاب شوند تا بتوانند رتبه‌های بهتری را نسبت به سال‌های گذشته کسب کنند.
نهمین دوره طرح ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان در حالی برگزار شد که دارندگان رتبه‌های عالی و ممتاز مسابقات سراسری سال 94 و تعدادی از قاریان و حافظانی که از سال 93 باید به مسابقات بین‌المللی قرآن اعزام می‌شدند، اما به دلایلی اعزام نشده بودند حضور پیدا کرده و در چند بخش به تلاوت در حضور داوران و اساتید قرآن پرداختند تا در نهایت داوران و اساتید قرآن این تلاوت‌ها را فارغ از فضای مسابقات، بررسی کرده و بهترین‌ها را برای هر یک از مسابقات بین‌المللی قرآن انتخاب کنند.
پس از حدود یک ماه ارزیابی سطح تلاوت قاریان و حافظان، اسامی نمایندگان اعزامی کشورمان در برخی مسابقات بین‌المللی قرآن از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم مشخص و اعلام شد که انتخاب این قاریان براساس ویژگی مسابقات مورد نظر، آیین‌نامه و شرایط قاریان و حافظان بوده است تا بهترین‌ها برای هر مسابقه اعزام شوند و بتوانند رتبه‌های بهتری را کسب کنند.
پس از اعلام اسامی نمایندگان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن سال 95 طبق ویژگی‌های هر یک از نمایندگان و همچنین ویژگی‌های مسابقات مربوطه، نخستین مسابقه بین‌المللی قرآن مربوط به مسابقات مالزی بود که سیدمصطفی حسینی از قزوین که به عنوان بهترین گزینه برای مسابقات قرآن مالزی انتخاب شده بود به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور یافت و رتبه چهارم این مسابقات را به دست آورد.
مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران دومین رقابت بین‌المللی سال 95 بود که در این مسابقات نیز همانند سال‌های گذشته نمایندگان کشورمان که آشنایی کامل با آیین‌نامه و شرایط مسابقات ایران دارند رتبه اول رشته قرائت و حفظ را کسب کردند.
مسابقات قرآن کویت دیگر مسابقه بین‌المللی قرآنی است که تاکنون برگزار شده است و در این مسابقات که محمد محمودی در رشته حفظ و ابراهیم فلاح‌تبسم‌چهره در رشته قرائت اعزام شده بودند، حضور داشتند، اما حافظ اعزامی به این مسابقات رتبه‌ای به دست نیاورد و قاری اعزامی نیز رتبه سوم رشته قرائت را کسب کرد.
مسابقات قرآن ترکیه نیز خردادماه برگزار شد که مهدی غلام‌نژاد، نماینده کشورمان در رشته قرائت رتبه چهارم این مسابقات را به دست آورد و سعید علی‌اکبری، نماینده کشورمان در رشته حفظ این مسابقات رتبه‌ای به دست نیاورد.
مسابقات بین‌المللی قرآن امارات نیز هفته گذشته به پایان رسید، اما مجتبی علیرضالو، حافظ کل قرآن کریم که به عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات بود رتبه‌ای به دست نیاورد و نفر چهل و چهارم شد.
با توجه به انتخاب دقیقی که از سوی داوران و اساتید قرآن کریم در خصوص نمایندگان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن دیگر کشورها صورت گرفته است، انتظار می‌رفت در سال جاری شاهد تحولات خوبی در خصوص کسب رتبه توسط نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی باشیم و نسبت به سال گذشته و سال‌های گذشته، رتبه‌های بهتری را کسب کنیم، اما از ابتدای سال جاری تاکنون که پنج مسابقه بین‌المللی قرآن برگزار شده است تنها نمایندگان کشورمان در مسابقات قرآن ایران رتبه‌های اول را کسب کرده‌اند و در مسابقات قرآن دیگر کشورها نه تنها پیشرفتی نداشته‌ایم، بلکه شاید ضعیف‌تر هم شده‌ایم.
هرچند که امید داریم نمایندگان کشورمان در دیگر مسابقات قرآن که پس از این برگزار می‌شود رتبه‌های بهتری کسب کنند، اما سوال این است که چرا با وجود برگزاری نهمین دوره انتخاب و ارزیابی قاریان و حافظان که با هدف انتخاب بهترین‌ها برای مسابقات بین‌المللی قرآن بود اما نتایجی که تاکنون به دست آمده است چیز دیگری می‌گوید؟
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۴:۴۵
0
5
بنظر من انتخاب دقیق از سوی داوران در خصوص اعزام نمایندگان ایران صورت نگرفته
پاسخ ها
ارزشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۸:۴۵
تیتر زده شده برای این خبر گویای همه چیز هست...مسئولان محترم قدر این جوانان را بیشتر بدانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۵:۰۹
0
1
بله اینکه حافظ ما در مسابقات بین المللی کشوری دیگر شرکت کند و رتبه ۴۴ را کسب کند جای تامل دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۵:۳۳
0
2
به این علت که وقتی کسی از پل مسابقات بزرگ اوقاف رد میشه و رتبه کسب میکنه این خودش ارزیابی است، اما آقایان شورا فکر میکردن که خیلی بیشتر بلد هستند و ارزیابی برگزار کردند که اصلا درست نبود و حق نفرات اول رو ضایع کردند، و همین حق کشی باعث شد که این نتایج بسیار بسیار ضعیف رو کسب کنیم.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۶:۱۶
0
1
به نظر من که خیلی حق خوری نشده. قاری هایی که فرستادند در حد رتبه هایی بودند که آوردند.
مثلاً همه می دانند که در مسابقات مالزی باید کسی را فرستاد که در مصطفی خواندن مهارت زیادی داشته باشد. آن وقت ما به جای این که برویم بهترین مصطفی خوان های خود را بفرستیم، یک منشاوی خوان فرستادیم! خوب طبیعی است که چهارم شود.
محمدهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۸:۲۲
0
0
سوال اینجاست که باید از شما پرسید چرا انتظار دارید که نفرات اعزامی از متسابقین بقیه کشورها بهتر هستند؟
آیا واقعا جناب علی اکبری ترتیل مناسبی دارند؟ واقعیت این است که حفاظ ما واقعا ضعیف هستند
خود بنده سابقه چندساله حضور در مسابقات کشوری اوقاف دارم و شاهد هستم که چقدر حفاظ محترم در ترتیل بدسلیقه هستند، و واقعا بد می خوانند و نمی دانند آیات را چطور و با چه حس و حال و هوایی قرائت کنند.

ترتیل حفاظ فینالیست مسابقات سال قبل به غیر از آقای گلشاهی و فرد فانی، بقیه ضعیف و بعضی ها در حد فاجعه بود، مخصوصا این دوست اعزامی به امارات و ترکیه، (اگر جه اساتید تعریف بیخود از آنان بکنند، واقعیت این است که بد می خوانند، در حالی که آقای بهزاد فر واقعا خوشخوان بود)
دوستان به جای گله های بی مورد فکری به حال این عزیزان کنند.

از سوی دیگر قراء ما نیز فقط آواز یاد گرفته اند، اما وقتی از ایشان بپرسید که الان این نغمه ای که بر این فراز قرآنی گذاشتید چه تناسبی با محتوا دارد نمی تواند پاسخ دهد

خانه از پای بست ویران است برادر

چرا قرائت اکثر اساتید قرآن ما دلنشین نیست؟ کسی نیست پاسخ دهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۸:۴۵
0
0
شیوه انتخاب داوران و توجه به آئین نامه دیگر کشورها باید تؤامان مورد توجه قرار گیرد. تا کی آزمون و خطا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۲۰:۱۶
0
1
در مسابقات کشوری اوقاف 12 داور به همراه چند هزار بیننده به طور مستقیم بر تلاوت های افراد نظر داشتند و آن ها رتبه های اول دوم و سوم رو اعلام کردند، اما در دوره شورای عالی قرآن، به جز 8 داور و چند مسئول! شخص دیگری ناظر آن نبود. حال سوال اینجاست که چه طور شایستگی یک فرد در دوره مشخص می شود اما در مسابقات با آن سطح بالا!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۲۲:۳۷
0
1
با سلام
به نظر بنده یه سری آدم های بیسواد که رفتار دیکتاتور مآبانه دارند کلیه امور قرآنی را در دست گرفتند و اعمال نظر میکنند و تا اعتراضی هم صورت میگیره سریعا خودشون رو امین و منتصب رهبر میدونند که همه خفه بشن. اسم خودشون رو هم کارشناس گذاشتند.آخه یکی از آقایان سرابی و میرزاجانی بپرسه که چه معنی داره کسی که از هفت خوان مسابقات اوقاف گذشته و در میدان مسابقه خودشو نشان داده دیگه چه دلیلی داره شما اعزام ها رو مهندسی کنین،شما چه کاره هستین؟!!متاسفم برای جناب حسینی مسئول امور قرآنی اوقاف که پستشون کاملا تشریفاتی هستش و همه چیز رو دست میرزاجانی سپرده و هیچ حرفی برای گفتن نداره. ما شکایت به رهبری هم نوشتیم ولی شنیدم شکایت به جناب... میرسه و سرانجامش معلومه! واقعا جامعه قرآنی متاسفانه از جنابان میرزاجانی و سرابی میترسند اعتراض کنند چونکه سریعا وارد لیست سیاه میشوند اتفاقی که برای یکی از دوستان در رشته حفظ اتفاق افتاد. با وصفی که رتبه ممتاز رو کسب کرد از کلیه مسابقات و اعزام ها حذف شد.فقط بخاطر اعتراض به این کارشناسان!!
الان که همه چیز مشخص شده،کی جواب بچه هایی که در مسابقات اوقاف پارسال رتبه آوردند و از اعزام حذف شدند رو میده.یه مسئله دیگه این که یه سری از داوران که با خوشون هماهنگ هستن و متاسفانه بخاطر مواجب ناچیز داوری مجبورند همیشه از این کارشناسان دفاع کنند.این ها هم نقش مهمی در ناکامی ها و عدم موفقیت ها دارند و البته با مراجعه به آرشیو اینترنت اسامی اینها رو هم میتوان پیدا کرد.بنده به نوبه خود آقایان میرزاجانی،سرابی و حاج آقای حسینی رو در این ماه عزیز به خدا واگذار میکنم،چرا که بدترین ضربه ممکن را به بچه های ما وارد ساختند.خدا ازشون نگذره.آمین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۲۲:۴۳
0
0
تنها رتبه هاشون در مسابقات ایران هستش که نتایجش از قبل معلومه.اجرای ضعیف حافظ ایرانی در نیمه نهابی رو دیدین که اگر در هر مسابقه دیگری غیر از ایران بود حذف میشد.ولی دیدین که آقایان نیاز داشتن به رتبه اول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۲۳:۱۱
0
0
در واقع در اینجا منظور از بهترین ها از دید شورا هستش ولی بهترین های واقعی کسانی هستند که در مسابقات اوقاف کشوری رتبه آوردند. دیگه جابجایی که شورا انجام میده قابل قبول نیست و حق کشی است. به کی و به کجاباید اعتراص کنی.هیچ مرجعی برای اعتراض به این آقایان وجود نداره و ماهوی و فراقانون هستن.فقط میتونم بگم متاسفم،مثلا ما در کجا زندگی میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۲۳:۴۶
0
0
با سلام
خوب شد که سر این بحث رو باز کردین.بنده اطلاع دارم که امسال جناب آقای علی فیضی نابغه حفظ و رتبه نخست حفظ کل مسابقات اوقاف کشوری رو از اعزام به مسابقات دبی و نیز دیگر مسابقات حذف کردند و نفر هشتم بزرگسالان رو جایگزین ایشان کردند که البته ایشان رتبه ای بهتر از ۴۴ کسب نکرد. بنده این فضاحت و اجحاف در حق این حافظ عزیز رو به کارشناسان خبره!شورا تبریک عرض میکنم.چطور ممکن هستش که ایشان در کلیه مراحل ناحیه منطقه شهرستان استان و کشوری رتبه اول و نمره حسن حفظ ۱۰۰ در میدان واقعی مسابقه کسب میکنه و حتی سال قبل ترش هم فینالیست و نفر دوم مسابقات کشوری حفظ کل که متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانی مسئولین برگزاری مسابقات از حضور در فینال باز موند! ، رو از اعزام حذف میکنن.مگر ارزیابی توسط دو کارشناس شورا در یک اتاق رو میشه با مسابقه در فضا و میدان واقعی و در جلوی انظار عوض کرد و نظر خو(شورا) رو غالب دونست.جناب میرزاجانی،جناب سرابی جواب خدا رو چی میدین.این نوجوان رو زده کردین و میگه دیگه در هیچ ارزیابی و هیچ مسابقه ای شرکت نخواهد کرد،فقط بخاطر تصمیم های کیلویی شما نخبگان. شما مسیر زندگی اینان رو تغییر میدین و مسئولین.لابد کلی جواب دارین،مطمئن باشین هیچ جوب و توجیهی پذیرفته نیست.کمترین کار این این است که اشتباه خود را بپذرین و از این عزیزان عذر خواهی کنین تا کمی بار گناهتون سبکتر شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۰۰:۱۷
0
0
سلام، چرا نظراتو نمیذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۰۱:۰۶
0
0
چرا نظراتو نمیذارید، به نفعتون نیست، اینهمه خبر در انتظار بررسی هستند بررسیاتون تموم نشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۰۱:۳۷
0
0
بسیار برای حاج آقا حسینی مسئول قرآنی اوقاف متاسفیم که همه چیز رو به شورای عالی! قرآن واگذر کرده و خود که متولی برگزاری مسابقات هستش در اعزام متسابقین و دفاع از حقشون هیچ گونه واکنشی نشون نمیده و خود رو به گدونه ای زیر دست شورا میدونه. انصافا تا جناب یاراحمدی بودند، شورا جرات مهندسی کردن اعزام ها رو نداشت.من خودم به جناب حسینی زنگ زدم و اعتراضمو شفاهی به ایشان گفتم و ایشان گفتند من سید اولاد پیغمبرم وبه شما قول میدم تا ۲ روز دیگه پیگیری میکنم و دیگه هم خبری از ایشان نشد و جواب هم نمیدن. اینم از رفتار مسئول قرآنی!فقط بلدن با خانم خلفی نمایش بدن و بس و شو اجرا کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۰۱:۴۹
0
0
اصلا دوره ارزیابی معنی نداره و یه چیز من درآوردی هستش که آقایان شورا بگن ما هم بیکار نیستیم و همچنین یه سری از داوران و کارشناسان ثابت و همسو با آنها به نان و نوایی برسن و گرنه چه معنی داره متسابقی که در جو سنگین مسابقات از مراحل پایین تا کشوری اومده و رتبه کسب کرده و حقش هست متناسب با رتبه کسب شده به مسابقه اعزام بشه،نه با اعمال نظر شورای کاملا الکی عالی قرآن.اینان فقط موظفند دوره آماده سازی برای حضور قویتر متسابقان رو فراهم کنند،نه اینکه اعزام ها رو متناسب با میل خود و نه رتبه متسابق مهندسی کنند.اینان که از خدا نمیترسند و هرکی اعتراض کنه رو به کل حذفش میکنن. لااقل شما ترمز اینا رو بکشین.پیشنهاد جابجایی مسئولین فعلی شورا رو بدین.کلی آدم کاربلد قرآنی و مستعد داریم.چرا اینها؟ فقط لباس مخصوص قرانی پوشیدن نیستش که،یه مقدار هم.... .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۰۴:۵۱
0
0
کدام بهترین؟از نظر شورا نفر هشتم بزرگسالان میشه بهترین و بجای نفر اول شکوفه ها اعزام میشه و نتیجه اش هم رتبه ۴۴ که البته خوب بود و یه کمی فاصله داشت با رتبه اول.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۰۲:۰۰
0
0
حالا که تقریبا همه چی مشخص شده،آیا جابجایی و توبیخ کمترین سزای مسئولین شورا نیستش؟تا دوباره هوس نکنند سال دیگه مدل جدیدی رو رونمایی کنند،واقعا چه تضمینی وجود داره؟!ظلم اینها کمتر از تخلف های کلان امروزی در جامعه نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۰۹:۳۵
0
1
این شورای خالی از قرآن باید یه خونه تکونی درست و حسابی بشه.بعضیا مثل بختک افتادن روی فعالیتهای قرآنی نمیزارن مسیر خودش را طی کنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۶:۲۵
0
1
براتون متاسفم،اقای علیرضالو به خوبی تلاوت کردن، ایا شما که اینطور اظهار نظر میکنید که اون رتبه حقشه، نفرات دیگه رو هم گوش دادید???بنده خودم در دوره های قبل این مسابقات شرکت کردم،اعلام نتایجشون افتضاحه،معلوم نیست با چه ملاک من دراوردی از خودشون رتبه میدن،کاملا بی عدالتی تو این مسابقات موج میزنه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۷:۵۱
0
0
ان شالله که همه موفق باشند.اینو هم میزنیم به حساب تجربه.کسی که توکشور رتبه عالی رو میگیره وواقعا لایق رتبه عالی هستش وقتی تو مسابقات برون مرزی ۴۴ام میشه حتما پشت پرده مسابقات برون مرزی حرفی نهفتست....فی امان ا...
captcha