جشنواره‌های قرآنی باعث تقویت حس دینی و روحیه خداشناسی در کودکان می‌شود
کد خبر: 3511391
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

جشنواره‌های قرآنی باعث تقویت حس دینی و روحیه خداشناسی در کودکان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های قرآنی در کانون‌ها، گفت: جشنواره‌های قرآنی باعث تقویت و پرورش حس دینی و روحیه ی خداشناسی در کودکان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان دیروز، هشتم تیرماه در نهمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی که با حضور کودکان و نوجوانان اعضای کانون در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد،اظهار کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها  باعث تقویت پرورش حس دینی و روحیه خداشناسی، انس بیشتر اعضا با مفاهیم قرآنی می‌شود.

وی افزود: این جشنواره ها همچنین باعث افزایش مهارت روانخوانی قرآن، تحکیم باورهای دینی در کودکان و نوجوانان و ایجاد انگیزه بیشتر در اعضا نسبت به انجام وظایف دینی خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بیان کرد: جشنواره شکوفه‌های قرآنی در 20 مرکز ثابت استان با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و امروز در این مرکز به صورت نمادین برگزار شده و در سایر مراکز دیگر در طول این ماه مبارک برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: جشنواره شکوفه‌های قرآنی برای نهمین سال پیاپی در سراسر مراکز کانون استان در ماه مبارک رمضان به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت روحیه معنوی در بین اعضا کودک و نوجوان برگزار شده است.

شیخی عنوان کرد: بیشتر شرکت کنندگان در این جشنواره قرآنی کودکان و نوجوانان سنین 7تا 17 سال هستند که در برنامه‌های جز خوانی، تک خوانی، همخوانی و حفظ قرآن کریم و مسابقات اذان و قصه گویی توسط مربیان اجرا می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: مربیان کانون در این ماه مبارک رمضان علاوه بر این جشنواره‌ها تمام سعی و تلاش‌شان این است که بیشتر کودکان و نوجوانان اعضای کانون را پند و اندرزهای قرآن، احادیث و روایات بزرگان دین آشنا کنند.

captcha