انتخاب «بهزیستی» به عنوان نهاد برتر، تعمیق فعالیت‌های قرآنی را به دنبال دارد
کد خبر: 3511423
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
حجت‌الاسلام سیدمحمدی:

انتخاب «بهزیستی» به عنوان نهاد برتر، تعمیق فعالیت‌های قرآنی را به دنبال دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به انتخاب سازمان بهزیستی کشور به عنوان سازمان برتر قرآنی، گفت: این انتخاب باعث تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه هدف سازمان بهزیستی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی، مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ‌در مورد انتخاب این سازمان به عنوان دستگاه برتر قرآنی در سال 95، گفت: توجه به اینکه سازمان، اقدامات قابل توجهی را با همکاری و هماهنگی بین بخشی و مشارکت سازمان‌‌ها و موسسات فعال در حوزه قرآن کشور داشت و نیز با توجه به اینکه این فعالیت‌ها را توسعه داد، منجر به عقد تفاهم با برخی از این مجموعه‌‌ها شد و به تبع آن وارد اجرا و انجام برخی کارهای مشترک مانند اجرای طرح حفظ قرآن کریم و راه‌اندازی کانون‌های قرآن کریم و محافل قرآنی در استان‌ها و ... شد.
وی افزود: فعالیت‌های سازمان در سال اخیر موجب شد تا بهزیستی به عنوان دستگاه برتر حوزه قرآن در بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی فعال در این عرصه به عنوان دستگاه برتر در حوزه قرآن معرفی شود.
سیدمحمدی با اشاره به اینکه روند انتخاب دستگاه برتر فرآیند طولانی، پیچیده و دقیقی داشته است، اظهار کرد: از طریق هیئت پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی،‌ جلسات طولانی، متعدد و مفصلی ترتیب داده شد تا تمام فعالیت‌های سازمان توسط تیم مجربی که عضو گروه پایش بودند، مورد ارزیابی قرار گرفت.
مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در این ارزیابی‌ها، گزارش‌هایی از سازمان بهزیستی دریافت و با فعالیت‌های قرآنی سایر نهادها و سازمان‌های دولتی تطبیق داده شد، در نهایت نیز به این نتیجه رسیدند که سازمان از علمکرد قابل قبولی برخوردار بوده و شایسته تکریم معرفی شد.
وی اذعان کرد: در زمینه تجلیل از دستگاه‌های برتر قرآنی دو سطح شایسته تکریم و شایسته تحسین در نظر گرفته بودند که رتبه دستگاه‌های حائز تکریم بالاتر بود و خوشبختانه سازمان بهزیستی نیز جزء دستگاه‌هایی بود که شایسته تکریم معرفی شد.
سیدمحمدی افزود: امیدواریم سازمان بهزیستی بتواند به همین شکل به فعالیت خود ادامه دهد و همه ساله به عنوان دستگاه برتر شناخته شود و به تبع آن نیز دستگاه‌های ارزیابی‌کننده نیز بهترین‌ها را انتخاب کنند.
مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد تأثیرات این موفقیت به روند فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی،‌ گفت: یقیناً باعث انگیزه بیشتر دست اندرکاران فعالیت‌های کلی سازمان اعم از افرادی که در بخش‌های عمومی فعالیت دارند تا سطوح مدیریتی و ... برای فعالیت بیشتر در این زمینه خواهد شد.
وی بیان کرد: این موفقیت باعث خواهد شد تا در باز شدن گره‌ها بهتر و موفق‌تر عمل کنیم و همچنین در دریافت و تخصیص اعتبارات و طراحی برنامه‌ها و فعالیت‌های بیشتر و هماهنگی همراهی بیشتر با این حوزه بهتر از قبل فعالیت کنیم، مطمئناً تأثیرات مثبت این انتخاب کم نخواهد بود.
سیدمحمدی همچنین عنوان کرد: علاوه بر این نباید از آثار این انتخاب بر خانواده‌های معلولان و جامعه هدف سازمان غافل شد؛ ‌چرا که این انتخاب، باعث تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه هدف خواهد شد. 
یادآور می‌شود، سازمان بهزیستی کشور طی اردیبهشت ماه 95 نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام را در تهران و با حضور نمایندگانی از 17 کشور برگزار کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۹:۱۶
0
0
با انتخاب سازمان بهزیستی باعث تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه خواهد شد.
captcha