انتفاضه سوم؛ پدیده‌ای مبارک در مبارزات فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها
کد خبر: 3511485
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
رئیس ستاد انتفاضه و قدس اعلام کرد:

انتفاضه سوم؛ پدیده‌ای مبارک در مبارزات فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها

گروه سیاسی: رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در نشست امروز،‌ 9 تیر اظهار کرد: امروز شاهد یک پدیده مبارک و منحصر به‌ فرد در مبارزات مردم فلسطین علیه جنایتکاران صهیونیست هستیم؛ پدیده انتفاضه سوم که با اراده جوانان نسل سوم و چهارمی فلسطینی شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس، صبح امروز، چهارشنبه، 9 تیرماه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

شریف در ابتدا با بیان اینکه روز جهانی قدس، ابتکار هوشمندانه و انقلابی حضرت امام(ره) بود، گفت: این اقدام یکی از استوارترین و ماندگارترین عمل پیرامون مسئله فلسطین برای انسجام امت اسلامی بود که در طول حدود 70 سالی که از اشغال فلسطین می‌گذرد توسط یک عالم دینی که رهبری یک انقلاب دینی را برعهده داشت و گفتمان جدیدی را به جهانیان عرضه کرد صورت گرفت و مسئله بسیار تعیین‌کننده‌ای برای حمایت از مردم فلسطین و نشانه رفتن نگاه همه امت اسلامی به سمت دشمن مشترک‌شان، رژیم صهیونیستی شد.

وی افزود: روز جهانی قدس همه‌ ساله فرصتی را فراهم می‌کند تا پرونده اشغال این سرزمین مقدس مورد بازخوانی قرار بگیرد. روز جهانی قدس فرصتی را فراهم می‌کند که امت اسلامی و آزادی‌خواهان جهان از رزمندگان فلسطین و حامیان آنها تجلیل کند. روز جهانی قدس فرصتی را فراهم می‌کند که همه جهانیان در جریان ظلم و ستم مداوم، طولانی، خشن و بی‌منطق رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان، تخریب منازل و مزارع فلسطینیان و غصب سرزمین‌های آنان با عنوان شهرک‌سازی قرار بگیرند. روز جهانی قدس فرصتی را فراهم می‌کند که افکار عمومی جهان در جریان سرکشی‌های رژیم صهیونیستی در عدم تمکین به قوانین و مقررات بین‌المللی قرار بگیرد. چندین قطعنامه سازمان ملل و مجامع مختلف جهانی علیه رژیم صهیونیستی صادر شده و همه آنها با حمایت آمریکایی‌ها هرگز اجرایی نشده است.

شریف اظهار کرد: صهیونیست‌ها تنها چیزی که می‌فهمند منطق مبارزه با فلسطینی‌هاست و اگر در مقطعی نیز متوقف شدند زمانی بوده است که عزم و اراده فلسطینی‌ها برای مبارزه با رژیم صهیونیستی جدی و قابل مشاهده بوده است. در طی 6، 7 سال گذشته پس از رویارویی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و مردم مظلوم غزه در جنگ 22 و 51 روزه، اسرائیلی‌ها در وحشت عمیقی فرو رفتند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس عنوان کرد: آنها با هماهنگی هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود تلاش کردند با خلق درگیری و چالش‌های جدید در جغرافیای جهان اسلام حاشیه امنی را برای خود فراهم کنند. در 5 سال گذشته با کمال تأسف شاهد درگیری و خونریزی در امت اسلامی به ویژه در کشورهای عربی هستیم و این انرژی و پتانسیل که می‌توانست برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین ‌صرف شود با جهالت، غفلت و خیانت برخی از حکام کشورهای اسلامی نه تنها در راستای مبارزه با رژیم صهیونیستی به کار گرفته نشد، بلکه موجب شد که نگاه‌ها از مسئله فلسطین به درگیری‌های داخل کشورهای اسلامی معطوف شود.

وی ابراز کرد: خدا را شاکر هستیم که مردم فلسطین راه خود را پیدا کردند. در میان همه هیاهویی که در این چند سال اخیر پیرامون درگیری‌ها در کشورهای اسلامی وجود داشت شاهد یک پدیده مبارک و منحصر به‌ فرد در مبارزات مردم فلسطین علیه جنایتکاران صهیونیست هستیم. پدیده انتفاضه سوم که با اراده جوانان نسل سوم و چهارمی فلسطینی شکل گرفته است بیانگر جریان جدید و گونه ویژه‌ای از مبارزه است. مبارزه‌ای که با مبارزات سنتی گروه‌های شناخته شده فلسطینی تفاوت ماهوی و اساسی هم در تاکتیک و هم استراتژی دارد.

شریف بیان کرد: در میان غوغایی که رسانه‌های دنیا در پوشش خبری درگیری‌های خونین جهان اسلام برای ایجاد امنیت روحی و روانی رژیم صهیونیستی برپا کرده‌اند، پدیده انتفاضه سوم ملت فلسطین توانست به تنهایی با استقامت و پایمردی فرزندان مقاوم فلسطین معادله را معکوس کند. هر چند در رسانه‌‌های عمومی بازتاب کمی از مبارزات انتفاضه سوم را شاهد هستیم، اما مبارزه‌ای بسیار متفاوت با قبل در جریان است.

وی یادآور شد: سبک مبارزه گروه‌های فلسطینی و راهکارهای متوقف کردن مبارزه‌ آنها راه‌های شناخته‌شده‌ای است، اما انتفاضه سوم بر دوش کسانی قرار دارد که سبک جدیدی از مبارزه را ارائه داده‌اند. از روز قدس سال گذشته تا امسال، انتفاضه سوم مردم فلسطین، بیش از 280 شهید از زن و مرد، جوان و میانسال تقدیم آرمان فلسطین کرده است بدون اینکه نگاهی به کشورهای عربی داشته باشد و تنها با اتکای به داشته‌های خود و با ابتکار و خلاقیت‌های منحصر به‌ فرد خودشان موفق شدند بزرگترین عملیات ناامن کننده تل‌آویو را توسط دو پسرعموی مبارز اجرا کنند و تلفات سنگینی از صهیونیست‌ها بگیرند و رعب و وحشت را مجدداً به سرزمین‌های اشغالی باز گردانند، چیزی که صهیونیست‌ها به شدت از آن در هراس بودند.

انتفاضه سوم؛ پدیده‌ای مبارک در مبارزات فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها

شریف افزود: تقدیم بیش از 2500 زخمی و زندانی شدن هزاران فلسطینی محصول مبارزات سال گذشته مردم مقاوم فلسطین است. ما همواره در آستانه روز جهانی قدس با این سؤال مواجه بودیم و هستیم. حال که از مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنیم مردم فلسطین خودشان چه می‌کنند. در گزارش کوتاهی که ارائه شد عرض کردم در کمتر از یکسال گذشته این لیست تقدیمی مردم مبارز فلسطین علیرغم همه تنگناها، محاصره‌ها و توانمندی‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

وی تأکید کرد: مردم فلسطین و رزمندگان فلسطینی اراده کرده‌اند حق خودشان را از دشمن بگیرند و سرزمین خودشان را آزاد کنند و به نمایندگی از امت اسلامی مسجدالاقصی را آزاد کنند و ان‌شالله این روز با چشم‌اندازی که امروز از انتفاضه مردم فلسطین شاهد هستیم دست‌یافتنی است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس ادامه داد: همه پیامدهای روز جهانی قدس به ما این الهام را می‌بخشد که وحدت امت اسلامی و حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با کسانی که پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کنند می‌تواند راهکارهایی برای مردم مظلوم فلسطین باشد و در این راه نه فقط مسلمانان، بلکه همه آزادگان و انسان‌های فهیم و منصف پشت مردم فلسطین هستند و نسبت به زورگویی رژیم صهیونیستی اعتراض دارند.

وی اظهار کرد: امیدواریم به برکت مجاهدت، مداومت، ابتکار، خلاقیت و تکیه مردم فلسطین بر آموزه‌ای الهام‌بخش قرآن کریم و مکتب پیامبر اعظم(ص) که برای ملت ایران تجربه شده است، آرمان آزادی قدس شریف محقق شود و مطمئناً مردم فلسطین درس‌آموزی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

شریف عنوان کرد: مهمترین شاخصه انتفاضه سوم همین مؤلفه اتکال به خداوند متعال و داشته‌‌های خود ملت فلسطین بدون توجه به پشتیبانی کشورهای عربی است که تا به امروز توانسته است رژیم نژادپرست صهیونیستی را به چالش بکشد.

وی اضافه کرد: مردم فلسطین دریافته‌اند اگر بخواهند شهروند درجه 2 نباشند و بخواهند از اذیت و آزار شهرک‌نشینان صهیونیست در امان باشند باید بها و هزینه آن را با حضور در میدان و مبارزه هوشمندانه بپردازند و به نظر می‌آید این راهی است که مردم فلسطین انتخاب کرده‌اند.

شریف ابراز کرد: در آستانه روز جهانی قدس انتظار داریم یکی از پیامدهای این روز علاوه بر حمایت از مردم فلسطین و نشانه‌گیری دشمن مشترک، تنویر افکار عمومی در جهت افشای چهره کسانی که تا سال‌های قبل حداقل جرئت اظهار برقراری رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی نداشتند، باشد. آنها از افکار عمومی جهان اسلام شرم می‌کردند و می‌ترسیدند اما به نظر می‌رسد با درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اسلامی و نادانی و جاهلیت برخی حکام کشورهای منطقه، شاهد برقراری روابط رسمی با ظالم‌ترین دشمن مسلمانان هستیم.

وی تصریح کرد: قطعاً پیامد حضور میلیونی ملت ایران و امت اسلامی و آزادی‌خواهان در روز جهانی قدس می‌تواند با فشار افکار عمومی مانع برقراری روابط رسمی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی شود.

شریف با اشاره به جمله مبارز فلسطینی، اسماعیل هنیه، در نماز جمعه دو هفته قبل که گفت «متاسف هستم که شاهد سبقت گرفتن کشورهای عربی برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی هستم و به نظر می‌آید آنها مردم فلسطین را فراموش کردند»، گفت: اما امت اسلامی بارها و بارها تجربه کرده که هر گاه به داشته‌‌های خودشان اتکا کردند پیروزی حاصل شده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس عنوان کرد: در جمهوری اسلامی افتخار این را داریم که همانند 37 سال گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ملت ما برای یک حضور میدانی گسترده مهیا می‌شوند که دومین راهپیمایی میلیونی و سراسری بعد از راهپیمایی 22 بهمن است. 37 سال است ملت ما در اوج گرفتارها و مشکلات دفاع مقدس، آب و هواهای مختلف و در میان تحولات شگرف سیاسی همواره ثابت‌قدم تدبیر حکیمانه حضرت امام(ره) را گرامی می‌دارند و به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از مردم فلسطین را پای می‌فشارند؛ چرا که حمایت از مردم فلسطین را تکلیف دینی، شرعی و عقلانی و در جهت منافع امت اسلامی و ایران عزیز می‌دانند.

وی ادامه داد: ما در بیش از 850 شهر کشور مراسم روز راهپیمایی روز جهانی قدس را از مساجد بزرگ و میادین اصلی شهرها به سمت مصلاهای نماز جمعه برگزار می‌کنیم و سخنرانان سطح ملی برای درصد بسیار زیادی از شهرهای بزرگ حضور خواهند یافت.

شریف افزود: بیش از 3500 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی در سراسر کشور راهپیمایی روز جهانی قدس را پوشش می‌دهند. همه مردم ما فارغ از قومیت و نژاد و دین دوشاودش هم در این راهپیمایی شرکت می‌کنند. ملت ایران همواره اتحاد و یکپارچگی خود را در حمایت از ملت فلسطین در طول 37 سال گذشته به جهانیان نشان داده است.

انتفاضه سوم؛ پدیده‌ای مبارک در مبارزات فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها

رئیس ستاد انتفاضه و قدس اظهار کرد: همچنین در مجموعه کشور تلاش شده است مسائل حفاظتی و امنیتی برگزاری مراسم برای حضور مردم تأمین شود. در تهران راهپیمایی ساعت 10:30 از مسیرهای نُه‌گانه آغاز و به سمت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. خطیب نماز جمعه آیت‌الله سیداحمد خاتمی خواهد بود و سخنران پیش از خطبه‌ها نیز سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه است.

وی عنوان کرد: علاوه بر مراسم‌هایی که در داخل کشور برگزار می‌شود در بیش از 80 کشور جهان در قالب نشست و راهپیمایی برگزار خواهد شد. جا دارد اینجا از شیخ زکزاکی، رهبر مبارز مردم نیجریه، تجلیل کنیم که با هدایت ایشان حدود 800 تا 900 هزار نفر در راهپیمایی روز قدس در نیجریه شرکت می‌کردند. در کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، عراق، فلسطین، لبنان، مالزی و اندونزی جمعیت قابل توجهی حضور می‌یابند و در کشورهای اروپایی و آفریقایی بیشتر در قالب نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها پیرامون مسئله فلسطین خواهد بود.

شریف با بیان اینکه یکی از برکات روز جهانی قدس اجازه ندادن به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین است، گفت: در این راستا در سال گذشته و در ایام منتهی به روز قدس بیش از 150 تحلیل، گزارش و تفسیر خبری در رسانه‌های معتبر جهانی پیرامون موضوع فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی و مبارزات مردم فلسطین و تحولات منطقه ارائه شد و نسل‌های جدید هر سال شاهد بازخوانی این پرونده هستند.

وی اظهار کرد: شعار محوری راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز «روز جهانی قدس، وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری» است.

شریف عنوان کرد: انتفاضه سوم مردم فلسطین انتفاضه‌ای متفاوت و تاثیرگذار هم در سطح تاکتیکی و هم در سطح راهبردی بوده است که با انتفاضه‌های قبلی تا به اکنون متفاوت بوده و امیدواریم با تداوم این انتفاضه و حمایت افکار عمومی جهانی شاهد به ثمر نشستن انتفاضه سوم ملت فلسطین باشیم، به ویژه که این انتفاضه در کرانه باختری نسبت به غزه فعال‌تر و میدانی‌تر بوده و تأثیر آن هم بیشتر است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس در پایان ابراز کرد: خدا را شاکر هستیم که در پی تدابیری که صورت گرفت ملت فلسطین به صورت یکپارچه اعم از مردم غزه، کرانه باختری و ساکنین در سرزمین‌های 1948 علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند و امیدواریم خداوند به این وحدت، اخلاص و تلاش ملت فلسطین خیر و برکت عطا کند.

captcha