وجود 1میلیون حامی یتیم/ از مسئولیتم خجالت می‌کشم
کد خبر: 3512228
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
فتاح عنوان کرد:

وجود 1میلیون حامی یتیم/ از مسئولیتم خجالت می‌کشم

گروه جامعه: رئیس کمیته امداد ضمن تجلیلی از خیرین کشور از وجود یک میلیون حامی کودکان یتیم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در همایش تجلیل از «والیان مهر» که شامگاه گذشته، در آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد با بیان اینکه امسال برای اولین بار به دلیل کسالت نتوانستم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنم، اظهار کرد: حادثه فوت علی دادمان فرزند شهید دادمان که یکی از خیرین کشور و طوفانی در عرصه مددکاری اجتماعی بود حال من را دگرگون کرد.

وی افزود: درد دیگری که این روزها من را بیچاره و زندگی را از من گرفته است درد مسئولیتی است که قبول کرده‌ام چرا که وادی رسیدگی به فقرا و محرومین وادی سختی بوده و خوش‌ به حال کسانی که در آن حضور دارند و با کارهای خیر خود ثواب دنیا و آخرت را برای خود تضمین می‌کنند.

دستگیری مستمندان بالاتر از عبادت است

فتاح عنوان کرد: ما در ابتدای مسئولیت کاری خدمت بسیاری از علما و آیات عظام در ایران و نجف رفتیم، همه آنها تأکید داشتند که بسیاری از آیات و احادیث خدمت به محرومین و مستمندان را بالاتر از عبادت که به نماز، روزه و حج تنه می‌زند دانستند.

وی در ادامه با اشاره به آیات پایانی سوره منافقون تصریح کرد: این آیات را علما باید برای خیرین تفسیر کنند، در این آیات خداوند به ما خبر می‌دهد و می‌فرماید: «از آنچه به شما روزى داده ايم انفاق كنيد، پيش از آنكه مرگ يكى از شما فرا رسد، و بگويد پروردگارا! چرا مرا مدت كمى به تاخير نينداختى، تا صدقه دهم و از صالحان باشم« !

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: همه عبادات ناب برای خیرینی است که دست فقرا و یتیمان را می‌گیرند، خوشبختانه در بازدیدی که از خانه فقرا و مستمندان دارم از اینها می‌شنوم که هرکدام چندین حامی دارند این موجب خوشحالی است.

وی خطاب به خیرین حاضر در این همایش عنوان کرد: مرحبا به مکتب و اخلاق شما، کمیته امداد خاک پای خیرین است چرا که امداد خود شمایید که ثواب را هم خود برده‌اید.

فتاح در ادامه با اشاره به حدیث نبوی(ص) « الفقر فخری» گفت: نباید فکر کرد که فقرای ما به دلیل فقر ایمانشان را از دست داده‌اند خیر! در بعضی از این بازدیدها با افرادی از مستمندان مواجه می‌شویم علی رغم فقر مالی چنان مؤمن اند که هر مسلمانی را یاد این گفته حضرت رسول اکرم(ص) می‌اندازند، این‌ها همان افرادی هستند که امام خمینی(ره) تار موی آنها را با کاخ نشینان عوض نکرد.

اعزام 20 هزار مددجوی کمیته امداد به عتبات عالیات

وی با اشاره به اعزام خانواده‌های مددجوی کمیته امداد به عتبات عالیات اعلام کرد: سال گذشته ما 5 هزار خانواده مددجو را به عتبات اعزام کردیم امسال به این عدد را با کمک خیرین به 20 هزار نفر رساندیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: مردم ایران برای یتیمان پای کار آمده‌اند و خوشبختانه در حال حاضر کودکان یتیم تعداد یک میلیون حامی دارند.

وی با اشاره به روند فزاینده فقر خاطرنشان کرد: من از مسئولیتم خجالت می‌کشم، آیا این مدیریت است که ما انجام می‌دهیم؟ اوضاع اقتصادی خراب است ربطی هم به این دولت ندارد از دولت‌های قبل هم بوده باید اوضاع را عوض کنیم اقتصاد نباید فقرآفرین باشد.

فتاح ابراز امیدواری کرد: باید کاری کنیم چرخ اقتصاد بچرخد، اشتغال زیاد شده و درآمد بالا و ما به عنوان کمیته امداد تنها به افرادی رسیدگی کنیم که ناتوان از کسب درآمد باشند.

گلریزان«جناب خان»!

به گزارش ایکنا در این همایش از نشان «والی مهر» به یاد حاج عبدالله والی از خیران منطقه بشاگرد استان هرمزگان رونمایی و به تعدادی از خیرین کشور این نشان اهدا شد.

گفتنی است، در این همایش که با اجرای عروسک کمدی «جناب خان» همراه بود برای «حمزه» یکی از کودکان کار نظرآباد که سرپرستی خانواده‌ خود را بر عهده دارد از سوی خیرین گلریزان شده و مبلغ 100 میلیون تومان جمع‌آوری شد.  

captcha