مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد
کد خبر: 3513906
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم تودیع و معارفه مقدماتی مدیر حوزه‌های علمیه امروز با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و معاونان حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) مراسم تودیع و معارفه مقدماتی مدیر حوزه‌های علمیه امروز 20 تیرماه با حضور آیات محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین، رضا استادی و سیدمحمد غروی، از اعضای شورای عالی حوزه همچنین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم، جمشیدی، مدیر حوزه خواهران و جمعی از مسئولان و مدیران حوزه و مدیر سابق و فعلی حوزه علمیه برگزار شد.
در این مراسم همچنین جمعی از اعضای شورای عالی حوزه، معاونان تهذیب، بین‌الملل و پژوهش حوزه‌های علمیه و برخی از معاونان جامعه المصطفی(ص) و استادان برجسته حوزه و حجت‌الاسلام کلباسی، رئیس مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه حضور داشتند.
مدیر مرکز خدمات حوزه، رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه، رئیس مجمع نمایندگان طلاب، اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین و مدیر جامعة الزهرا(س) همچنین اعضای شورای گسترش حوزه‌های علمیه و شورای اعطای مجوزها از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در سخنانی از خدمات آیت‌الله حسینی بوشهری قدردانی و ابراز امیدواری کرد که مدیر جدید در فعالیت خود موفق باشد.
در ادامه آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در سخنانی گفت: همواره برخی می‌گویند در حوزه کاری نشده که خلاف واقع است و قطعا از روزی که بناشد در حوزه نظمی باشد فراوان کار صورت گرفته و در همه دوره‌ها نیز این طور بوده است.
استادی تصریح کرد: بی انصافی است کسی بگوید کار نشده است البته حرف خلاف واقع دیگر این است که بگوییم همه کارها انجام شده زیرا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله خیلی زیاد است.
وی با تقدیر از حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری گفت: در همه این دوره‌ها کمبود و کاستی بوده است که مقداری از آن طبع این کار است زیرا مدیریت در حوزه کار سهل و آسانی نیست.
عضو شواری عالی حوزه تاکید کرد: اگر افراد در هر پست و سمتی به فکر خدمت باشند و به فکر ریاست نباشند و اگر در هر پستی نظر الهی مدنظر باشد و قدری از مادیات جدا شویم حتما عندالله ماجور خواهیم بود.
در ادامه آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: کار در حوزه نیاز به همکاری و زمان و رفع موانع دارد البته گاهی توهم مانع، خودش مانع است.
وی با بیان اینکه نیاز امروز حوزه با گذشته متفاوت است و نیازمند فکر و ابتکار است، اظهار کرد: جابجایی در مسئولیت‌ها امری طبیعی است و هیچکس نیامده که ساز و کاری طولانی برای خود تعریف کند، زیرا مدیریت یک مسئولیت است و شغل نیست.
بوشهری تاکید کرد: ما نسبت به آنچه انجام شده راضی نیستیم و آیت‌الله اعرافی مطمئن باشند آنچه من از تجربه و توان دارم در خدمت‌شان هستم زیرا کار در حوزه کار شخص نیست و نهایت همکاری فکری را با ایشان خواهم داشت.
در ادامه نیز آیت‌الله اعرافی، مدیر جدید حوزه به ارایه طرح‌های خود برای بالنده‌تر کردن حوزه، تحول در نظام آموزشی و پژوهشی حوزه همچنین اصلاح برخی آسیب‌ها پرداخت.

یادآور می‌شود، مقرر شده است که مراسم رسمی تودیع و معارفه در آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه با حضور یکی از مراجع عظام برگزار شود.
captcha