دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآن کرمان تجلیل شدند
کد خبر: 3514331
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱

دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآن کرمان تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: دانش‌آموزان برگزیده استانی مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی دیروز دوشنبه، 21 تیر در ماهان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمد محسن‌بیگی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم گفت: قرآن به صورت کلی و جامع به عنوان قانون اساسی همه نیازهای بشر را در خود جای داده و مایه هدایت، شفا و نجات‌بخش است.
وی افزود: با همه تعاریف قرآن هیچ وقت به تنهایی سبب سعادت نمی‌شود و قرآن با همه اهمیتش مفسر، فهم و درک می‌خواهد و فقط از کسانی این کار بر می‌آید که مرتبط با این کار باشند.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: هر وقت افراد براساس درک خودشان از قرآن استفاده کردند همانی شده که در زمان حضرت علی(ع) قرآن‌ها بر سرنیزه رفته است.
وی بیان کرد: زمانی انسان به سعادت می‌رسد که قرآن و عترت را با هم داشته باشد و این دو هیچ وقت از هم جداشدنی نیستند. اگر قرآن با تفسیر درست ساری و جاری باشد بشر به سعادت واقعی خواهد رسید و از آسیب‌های اجتماعی دیگر خبری نیست.
محسن‌بیگی تصریح کرد: کمتر آیه و سوره‌ای در قرآن می‌توان پیدا کرد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در گوشه‌ای از زندگی ما استفاده نشود.
حمیدرضا میرموسی، سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی در 14 رشته در مرحله آموزشگاهی بین 400 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در سطح استان برگزار شد و از بین آنها 80 هزار نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.
وی افزود: در مرحله مسابقات استانی 3 هزار و 840 نفر شرکت کردند که از بین آنها 387 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شده‌اند که امروز از آنها به میزبانی شهر ماهان تجلیل به عمل آمد.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: نفرات برتر آن‌ها که 76 نفر هستند به مسابقات کشوری که در تابستان سال جاری که در مشهد مقدس و همدان برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.
میرموسی ادامه داد: دانش‌آموزان پسر در رشته‌های قرائت، مداحی، انشاء نماز، ترتیل، اذان، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ عادی و حفظ ویژه 5، 10، 20 و 30 جزء شرکت کرده‌اند.
وی گفت: دانش‌آموزان دختر نیز در رشته‌های صحیفه سجادیه، قرائت، احکام، ترتیل، تفسیر، نهج البلاغه، حفظ عادی و حفظ ویژه 5، 10، 20 و 30 جزء شرکت کرده‌اند.
captcha