از تدریس قرآن در تایلند و سریلانکا تا تأسیس مرکز قرآنی در سازمان مرکزی تعاون روستایی
کد خبر: 3516629
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

از تدریس قرآن در تایلند و سریلانکا تا تأسیس مرکز قرآنی در سازمان مرکزی تعاون روستایی

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به راه‌اندازی مرکز قرآن و عترت در این سازمان، از فعالیت‌های آموزشی خود در حوزه قرآن در خارج از کشور نیز سخن گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت عابدی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ درباره فعالیت‌های خود در زمینه امور قرآنی گفت: از دوران کودکی به دنبال کار قرآنی و مباحث قرآنی بودم و با ورودم به حوزه علمیه این مبحث پرنگ‌تر شد. تقریبا 28 سال است که در حوزه، دانشگاه و جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه به تدریس مشغول هستم، همچنین در مسابقات قرائت قرآن و المپیاد‌های قرآنی به‌عنوان داور حضور دارم، به‌ویژه مسابقاتی که برای طلاب غیر ایرانی در جامعة‌المصطفی(ص) در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکزی با عنوان قرآن و عترت در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان مرکزی تعاون روستایی در قم، بیان کرد: این مرکز هنوز به‌طور کامل فعالیتش را آغاز نکرده است و در حال حاضر دوره‌هایی به‌صورت آموزشی شامل قرائت قرآن کریم اعم از وقف و ابتدا، صوت لحن، و تجوید ویژه مدیران فرهنگی و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها از جمله زنجان، البرز و ... برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عابدی با بیان اینکه دوره‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شود از استقبال خوبی برخوردار است، گفت:‌ همچنین یک دوره تربیت معلم قرآن با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان تعاون روستایی در قم برگزار شد به این ترتیب که از هر استانی دو نفر جهت شرکت در این دوره دعوت کردیم که در نهایت به شرکت‌کنندگان گواهی تدریس نیز اعطا شد.

کلاس‌های آموزشی تنها به مدیران فرهنگی اختصاص ندارد
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان مرکزی تعاون روستایی دوره تصحیح قرائت نماز همراه با بحث تجوید ویژه کارکنان سازمان مرکزی تعاونی روستایی به‌صورت روزانه را از دیگر فعالیت‌های خود برشمرد و عنوان کرد: هر روز بین نماز ظهر و عصر به مدت 10 دقیقه از همکاران سازمان دعوت می‌شد و به صورت تئوری و عملی از آموزش‌ها بهره‌مند می‌شدند که با برگزاری این دوره حدودا 100 نفر موفق شدند قرائت‌شان را اصلاح کنند.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم در رشته‌های تجوید، صوت و لحن و و تفسیر در ایام ماه مبارک رمضان از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

این مدرس قرآن با اشاره به فعالیت‌های قرآنی خود در خارج از کشور، اظهار کرد: در حوزه آسیای جنوب شرقی، تایلند، مالزی، اندونزی، چین، سریلانکا، پاکستان و هندوستان به عنوان معلم و مدرس قرآن در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم فعالیت داشتم که در کشورهای پاکستان، سریلانکا و تایلند نیز این دوره ویژه مسلمان اهل سنت برگزار می‌شد.

عابدی به برگزاری مسابقات قرآن سراسری جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: هر ساله مسابقات سراسری قرآن وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود که امسال بیست نهمین دوره این مسابقات است؛ با برگزاری آزمون در استان‌ها توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، برگزیدگان جهت شرکت در این مسابقات به وزارت جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند که تاکنون از استان‌هایی همچون آذربایجان غربی توانسته‌اند در این مسابقات رتبه کسب کنند.

کتاب سال حوزه
حجت‌الاسلام عابدی در معرفی آثار و نشریات قرآنی خود گفت: کتاب درسنامه روش آموزش و مهارت‌های کلاس‌داری، حاصل حدود 25 سال تدریس برای طلاب غیرایرانی در جامعه مدرسین است؛ این کتاب در خصوص کلاس‌های قرآن بوده و به لحاظ اینکه در بحث تکنولوژی آموزشی، قواعد آموزشی و باب کردن در این کتاب کاملا رعایت شده است، به صورت درسنامه هم نوشته شده است که خوشبختانه در سال 1389 این کتاب به‌عنوان کتاب سال حوزه معرفی و برگزیده شد.

وی یادآور شد: چندین مقاله نیز در حوزه آموزه‌های قرآنی در مدیریت جهادی و تفسیر سوره مبارکه قدر نوشته‌ام.



این مدرس قرآن درباره آشنایی خود با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: تأسیس خبرگزاری ایکنا آثار پربرکتی را در زمینه‌های قرآنی به همراه داشته است به‌ویژه در بخش بین‌الملل؛ ان‌شاءالله این خبرگزاری در مسیر نشر و اطلاع‌رسانی امور قرآنی به توفیقات بیشتری دست پیدا کند. 

مهدی سعدی

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۵:۴۷
0
0
اجراكم لله خيرا كثيرا
ان شاء الله معرفت قرآني در تمام بلاد اسلامي و عالم بشريت جاري گردد تا جان انسانهاي تشنه به اين معرفت سيراب گردد .
رضا
|
France
|
۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۱۹:۰۹
0
0
باسلام و ارزوی قبولی طاعات.ببخشید بنده چگونه می توانم این کتاب را انلاین سفارش بدهم بسیار فوری به این کتاب احتیاج دارم چون در زاهدان یافت نمی شود
captcha