سی و سومین یادواره شهید قرآنی «غلامعلی طوافی آزاد» برگزار شد
کد خبر: 3516815
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

سی و سومین یادواره شهید قرآنی «غلامعلی طوافی آزاد» برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: سی و سومین یادواره سالگرد شهید قرآنی «غلامعلی طوافی آزاد» در حسینیه ولیعصر(عج) روستای حسین زائری شهرستان دشتی با حضور مردم و هم رزمان شهید برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، اهالی روستای حسین زائری و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در شامگاه پنجشنبه ۳۱ تیرماه، به مناسبت سی و سومین یادواره سالگرد شهید قرآنی «غلامعلی طوافی آزاد» به مزار گلزار شهدای شهر خورموج رفتند و به مقام این شهید و دیگر شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.
بنا به این گزارش، در ادامه از تمثال شهید قرآنی «غلامعلی طوافی آزاد» با حضور پدر شهید، هیات امناء حسینیه ولیعصر (عج)، فرمانده پایگاه مقاومت امام جعفر صادق(ع) مسجد صاحب‌الزمان‌(عج) کوی بنمانع شهر بوشهر، رئیس ادارات بنیاد شهید و هلال احمر شهرستان دشتی در حسینیه روستای حسین زائری رونمایی شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی، سخنران مراسم یادواره با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند«شهدا مثل آیات قرآن مقدسند»، اظهار کرد: شهیدان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس در میدان جنگ و جهاد به آیات الهی عمل کردند و دست به جهاد فی سبیل‌الله زدند و این رزمندگان اسلام کار خود را با بازگشایی معبر و فتح و حفظ مرز خاک جبهه های غرب و جنوب را پایان یافته نمی دیدند و تا تا آنجایی پیش می رفتند که در سنگر ولایتمداری همانند حضرت سیدالشهداء حسین بی علی (ع) به مقام شهادت نائل آیند.
وی افزود: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس دارای ویژگی های خاص علمی و معنوی بودند و به عبارتی تخصص، هوشیاری و خوداتکایی از ویژگی های بارز این مبارزان جبهه حق علیه دولت بعثی باطل بود و دانایی و علوم خدادادی در وجود این مجاهدان ایرانی موج می‌زد و این مولفه‌ها رمز پیروزی آنان بود و همانطور که تمام دنیا از طریق رسانه‌ها شاهد این بودند که رزمندگان کشورمان در این جنگ تحمیلی با توکل به خدا، دیانت و توسل به اهل‌بیت(ع) با ابتکار و خلاقیت، خط دشمن بعثی را می‌شکستند و معابر آبی و خاکی را آزادسازی می‌کردند.
حجت‌الاسلام موسوی به آیه کریمه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» اشاره کرد و گفت: واژه شهید مقام خاص مقربان درگاه الهی، پیامبران، امامان و وارستگان است و رزمندگان انقلابی ما با احیای فرهنگ جهاد فی سبیل‌الله در مسیر سبک زندگی خود، به این مقام الهی نائل آمدند و عند ربهم يرزقون شدند.


این کارشناس مذهبی در ادامه با تاکید براینکه خداوند اجازه شفاعت را بعد از اهل‌بیت(ع) به شهیدان داده است، ابراز کرد: شهیدای مدافع حرم که کنار حرم حضرت زینب کبری(س) به‌منظور حفظ اهداف آرمان های اصیل انقلاب و اعتقادات مذهبی و قرآنی دست به دفاع آگاهانه و ولایتمدارانه می‌زنند، ادامه دهنده راه شهید طوافی و طوافی آزاده ها و دیگران آزادگان هستند.
در پایان این آئین، تمثال شهید اسماعیل شبل الحکماء بوشهری و اسیر شهید زایر محمدعلی جعفری توسط احمد طوافی آزاد، برادر شهید قرآنی رونمایی شد.
یادآور می‌شود، شهید امدادگر و قرآنی «غلامعلی طوافی آزاد» ‌متولد سال ۱۳۳۹ و ساکن شهر بوشهر بود، وی به عنوان نیروی فعال مقاومت بسیج از پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) کوی بنمانع بوشهر به گردان رزمندگان جبهه جنگ‌های نامنظم به فرماندهی سردار مصطفی چمران پیوست، سردار شهید غلامعلی طوافی آزاد دو مرحله در عملیات آزادسازی خرمشهر مجروح شدند، این شهید دریادل در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران عراق(برابر سردشت خون جبهه های غرب) به مقام شهادت نائل آمد.

حامد فکوری
captcha