رعایت اخلاق اسلامی در خانواده ها عامل کاهش طلاق است
کد خبر: 3516858
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
امام جمعه رشت:

رعایت اخلاق اسلامی در خانواده ها عامل کاهش طلاق است

گروه سیاسی: حجت الاسلام عبدالله زاده رعایت اخلاق اسلامی در خانواده ها را عامل کاهش طلاق دانست و تصریح کرد: رعایت حلال و حرام در واقع همان رعایت اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 1 مرداد در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، تقوا را توشه انسان در دنیا و آخرت دانست و اظهار کرد: براساس روایات، کسی که فقط چهل روز تقوا داشته باشد، دارای کرامات می شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌های با تقوا با قرآن مانوس هستند، تصریح کرد: انسان‌ها در مقطعی از مرحله علمی و آگاهی به مرحله عمل وارد شده و از معضلات و مشکلات جامعه بسیار متاثر می‌شوند.

حجت الاسلام عبدالله زاده با اشاره به تلاش دشمن در متزلزل کردن بنیان خانواده های مسلمان، افزود: دین مبین اسلام خانواده را محکم ترین بنیان می نامد لذا آمار بالای طلاق شایسته جامعه اسلامی نیست. در واقع سفارشات در روایات دوری از طلاق نشان دهنده این است که اسلام به جلوگیری از این حلال خدا اصرار دارد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) بر ازدواج به عنوان سنت خود تاکید می کرد، گفت: اساس خانواده نباید از هم پاشیده شود و اسلام برای حفظ این اساس سخت گیری می کند، اما طلاق تنها به عنوان یک راه حل مطرح است و لذا مردی که همسر خود را سه بار طلاق دهد، باید هزینه بالایی پرداخت کند.

امام جمعه موقت رشت رعایت اخلاق اسلامی در خانواده ها را عامل کاهش طلاق دانست و تصریح کرد: رعایت حلال و حرام در واقع همان رعایت اخلاق است، زیرا گاهی یک نگاه حرام موجب پاشیده شدن خانواده می شود.

حجت الاسلام عبدالله زاده با اشاره به فرارسیدن 5 مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران به دستور امام خمینی(ره) و به امامت آیت الله طالقانی، عنوان کرد: جنگ امروز جنگ معنوی و بر علیه دین است و نماز جمعه مروج فرهنگ اسلام و سنگر بصیرت جامعه است لذا باید حفظ و تقویت شود.

وی ترور فرماندهان نماز جمعه را توطئه دشمن دانست و خاطرنشان کرد: هشت هزار شهید گیلان دشمن شناسی و استکبارشناسی را از قرارگاه نماز جمعه آموختند و به جبهه ها رفتند. در واقع نماز جمعه دارای برکات فراوانی برای نظام اسلامی است و موجب وحدت مسلمانان می شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص شفابخش بودن خطبه های نماز جمعه، متذکر شد: رهبر انقلاب همواره جوانان را به سه امر تحصیل، تهذیب و ورزش توصیه می کنند، زیرا اسلام با تنبلی و تن‌پروری مخالف است و باید جوانان را در جامعه امروزی به ورزش و تن سالم سفارش کنیم.

حجت الاسلام عبدالله راده با بیان اینکه دشمن در مسئله برجام، دغل‌بازی و حیله‌گری خود را نشان داد، خاطرنشان کرد: برجام معایب و محاسن زیادی داشته است اما پس از یک سال هنوز روی کاغذ مانده و نقاب را از چهره آمریکا کنار زده است. هرچند که ما آمریکا را می شناختیم اما بیشتر و بهتر شناختیم.

وی سیاست جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای صلح، نوع دوستی و عدالت دانست و عنوان کرد: پرتاب موشک ایران از نظر آنها نقض برجام است، اما نقض قوانین بین‌الملل و اعتراف به داشتن صلاح هسته‌ای و هراس نداشتن از استفاده آن در برابر کشورها نقض حقوق بشر تلقی نمی‌شود.

امام جمعه موقت رشت سازمان های بین المللی را غیر قابل اعتماد دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کودتای ترکیه را محکوم کرده و بر حاکمیت منطق تاکید دارد، اما رئیس جمهور ترکیه نتیجه خیانت‌ها و همکاری با داعش را دیده است.

captcha