پوریای ولی یکی از چهره‌های نامی و جهانی ایران اسلامی است
کد خبر: 3517041
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
رئیس بنیاد ملی پوریای ولی:

پوریای ولی یکی از چهره‌های نامی و جهانی ایران اسلامی است

گروه اجتماعی: مومنی، پوریای ولی را یکی از چهره‌های نامی و جهانی ایران اسلامی برشمرد و گفت: دو سال پیش به جهت نقش ممتاز و تاریخی این پهلوان نامی ایران بنیاد ملی پوریای ولی تاسیس شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدحسین واثق کارگرنیا، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت شامگاه گذشته،‌ 1 مرداد در اولین آیین گرامیداشت 17 شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای که در پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار شد، با یادآوری واقعه جنگ خندق و رشادت‌های حضرت علی(ع) در آن جنگ، تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی روز 17 شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تقویم ایران اسلامی نامگذاری شده است و بر این اساس هر ساله مراسمات متعددی بمناسبت این روز در سراسر کشور برپا می‌شود.

وی با قدردانی از همت والای شهردار رشت، مجموعه کارکنان شهرداری و حمایت‌های اعضای شورای شهر در برپایی همایش روز 17 شوال، گفت: امید است همه ما معتقد و پایبند به فرهنگ پهلوانی باشیم و در منش و رفتار خود ضمن الگوبرداری از امیرالمومنان علی(ع) اخلاق پهلوانی را رعایت نماییم.

مظفر نیکومنش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز، اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی و اعضای شورا و شهردار پرتلاش شهر رشت همواره در صدد آن هستند تا به بهانه‌های مختلف نشاط و شادمانی را در شهر پایدار نمایند.

وی با قدردانی از شهردار و رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای به جهت برگزاری همایش روز 17 شوال، تصریح کرد: پهلوانان شهرمان مستحق تجلیل و اعضای شورای شهر و شهردار نیز نیازمند برخورداری از حمایت‌های مردمی هستند.

نیکومنش از احداث مکانی مناسب برای ورزشکاران ورزش‌های زورخانه‌ای خبر داد و عنوان کرد: زمین این مکان تا هفته آینده تعرفه خواهد شد.

مومنی، رئیس بنیاد ملی پوریای ولی نیز، با اشاره به تمدن 10 هزارساله مردم ایران، خاطرنشان کرد: جوانمردی، پهلوانی، نوعدوستی و صلح‌دوستی مردم ایران ریشه‌ای تاریخی دارد.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل، پوریای ولی را یکی از چهره‌های نامی و جهانی ایران اسلامی برشمرد و گفت: دو سال پیش به جهت نقش ممتاز و تاریخی این پهلوان نامی ایران بنیاد ملی پوریای ولی تاسیس شد و اکنون در سطح ملی و جهانی فعالیت دارد.

وی ایثارگران و شهدای هشت‌سال دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم را از اسطوره‌های عصر برشمرد و ادامه داد: همه ما نیازمند ارج نهادن به شخصیت‌های ملی و مذهبی خود هستیم.

مومنی با اظهار نگرانی از رقابت در سرقت معنوی شخصیت‌های ملی و مذهبی توسط کشورهای همسایه چون آذربایجان و قزاقستان، اضافه کرد: اگر مردم و مسئولین بر خود نجنبند، کشورهای غربی شخصیت‌ها و آثار ملی ما را به یغما خواهند برد.

وی با اشاره به اجرای اولین برنامه تجلیل از پهلوانان شهر رشت، یادآور شد: بنیاد پوریای ولی با حمایت بی دریغ شهردار و اعضای شورای شهر رشت با اهدای لوح سپاس از تنی چند از پیشکسوتان این عرصه تقدیر خواهد کرد.

captcha