طرح محسنین در انتظار حمایت بیشتر خیّران است
کد خبر: 3517873
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

طرح محسنین در انتظار حمایت بیشتر خیّران است

گروه اجتماعی: رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین با اشاره استقبال بسیار خوب خیّران از طرح ایتام گفت: طرح محسنین به دلیل عدم آگاهی جامعه استقبال قابل توجهی نداشته است، برخلاف طرح ایتام، در طرح محسنین با کمبود حامی مواجه هستیم که امید است با اطلاع‌رسانی این مشکل رفع شود.

داود روشن، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: یک‌هزار و 313 خانوار تحت حمایت طرح محسنین هستند و از این تعداد 186 خانوار حامی دارند.
وی با بیان اینکه طرح محسنین یکی از طرح‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) است افزود: در این طرح مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان امری ضروری است و با توجه به مشکلات خانواده‌های نیازمند غیرایتام این نهاد با تهیه و تنظیم شناسنامه مشخصات خانواده‌ها، مشکلات آنها را در قالب طرح محسنین به اطلاع افراد خیر و نیکوکار می‌رساند تا با یاری خیّران بخشی از این مشکلات حل شود.
 روشن ادامه داد: در طرح محسنین حامیان می‌توانند با توجه به شناسنامه اطلاعاتی خانواده‌های نیازمند غیرایتام، از وضعیت آنها مطلع شده و به عنوان حامی محسنین حمایت از یک یا چند خانواده نیازمند را بر عهده گرفته و مبلغی را به حساب کمیته امداد برای کمک به این خانواده‌ها واریز کنند.
 وی اظهار کرد: در طرح اکرام ایتام خوب کار شده است و بیشتر خیّران علاقمند به این طرح هستند و با توجه به شناسنامه اطلاعاتی ایتام زیرپوشش کمیته امداد، افراد خیر ضمن انتخاب و ثبت‌نام، حمایت از یک یا چند یتیم را برعهده گرفته و در ماه مبلغی را برای کمک به آنها واریز می‌کنند.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین تصریح کرد: برای 253 ایتام زیر 18 سال یک‌هزار و 240 حامی وجود دارد یعنی در این شهرستان به ازای هر نفر پنج حامی وجود دارد و در ماه مبارک رمضان و ماه محرم کمک بیشتری می‌شود.
وی گفت: در سال 94 خیّران این شهرستان مبلغ 6 میلیارد و 632 میلیون و 790 هزار تومان به ایتام کمک کردند اما در طرح محسنین 107 میلیون تومان توسط خیّرین کمک شد.
روشن خاطرنشان کرد: طرح محسنین به دلیل عدم آگاهی جامعه از آن استقبال قابل توجهی نداشت و برخلاف طرح ایتام که بسیار موفق است در طرح محسنین با کمبود حامی مواجه هستیم که امیدست با اطلاع‌رسانی این مشکل رفع شود.
captcha