محفل قرآنی گرامیداشت شهید گمنام در پدافند هوایی اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 3517933
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

محفل قرآنی گرامیداشت شهید گمنام در پدافند هوایی اراک برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با مراسم تدفین شهید گمنام در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک، محفل انس با قرآن با حضور فرماندهان، کارکنان و سربازان این مرکز آموزشی برگزار می‌شود.

سرهنگ عبدالعلی صادقی‌یار، جانشین فرماندهی مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر(ع) پدافند هوایی اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن اعلام خبر تشییع و تدفین یکی از سه شهید انتقال یافته به استان مرکزی در این یگان گفت: شهداء روز جمعه، 8 مردادماه وارد اراک شده و در این میان برنامه‌هایی نظیر شبی با شهدای گمنام در امامزاده هفتاد دو تن ساروق و تشییع توسط مردم اراک و استقرار در مصلای بیت‌المقدس در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: شهید گمنامی که در یگان هوایی اراک دفن خواهد شد در عملیات کربلای 5 در سن 19 سالگی به شهادت رسیده است.
صادقی یار اضافه کرد: به محض ورود شهید به مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر(ع)، یگان موزیک و تشریفات با نواختن مارش شهدا این شهید را تا محل دفن بدرقه خواهند کرد.
وی اظهار کرد: شنبه، 9 مرداد مراسم تشییع و تدفین این شهید گمنام با حضور امیر عزیز سلطانی فرمانده ارشد مرکز آموزش درجه داری حضرت علی‌اکبر(ع) با حضور کارکنان و سربازان این یگان انجام خواهد شد.
صادقی یار با اشاره به اینکه تدفین شهید گمنام در یک محل خاص با درخواست از سوی مسئولان ارشد و  تحقیقات فراوان انجام می شود، ادامه داد: هدف ما از تدفین این شهید در یگان پدافند هوایی این است که جوانانی که تازه به این مرکز برای آموزش مراجعه می‌کنند بدانند برای دفاع از میهن باید از همه چیز گذشت و همواره ایثار و فداکاری را در اولویت قرار داد.
این مقام مسئول در پایان از برگزاری محفل انس با قرآن ویژه گرامیداشت خاطره این شهید گمنام در شامگاه روز شنبه، 9 مردادماه جاری خبر داد و گفت: ما علاوه بر تاکتیک‌های نظامی و ... سعی در ارتقای باورهای دینی و بصیرت افزایی نیروهای جوان و تازه نفس نیز داریم.
captcha