علما ناشران مکتب اهل بیت(ع) هستند
کد خبر: 3518579
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

علما ناشران مکتب اهل بیت(ع) هستند

گروه اجتماعی: فاضلی با بیان اینکه علما و خادمان دین مبلغان مکتب اسلام و ناشران مکتب اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: تجلیل از علمای دین تجلیل از فضیلت و اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان روز گذشته، 7مرداد در آیین تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین موسی تجلی که در راستای جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دین در رودسر برگزار شد، گفت: معرفی علما و خادمان دین به مردم به ویژه جوانان موجب ارائه طریق و هدایت همگان خواهد شد.

وی با بیان اینکه علما و خادمان دین مبلغان مکتب اسلام و ناشران مکتب اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: تجلیل از علمای دین تجلیل از فضیلت و اخلاق است.

فاضلی به وظیفه نهادهای فرهنگی در الگودهی به جوانان اشاره و تصریح کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن و تلاش آنان برای الگودهی به جوانان ایران اسلامی، متولیان فرهنگی موظف به معرفی الگوهای راستین به جامعه هستند.

این مسئول فرهنگی علما و خادمان دینی را بهترین الگو جهت هدایت عموم به ویژه جوانان در مسیر کمال دانست و عنوان کرد: علمای دین در ترویج معارف دینی متحمل زحمات بسیاری شده و همه آحاد مردم باید قدردان زحمات این افراد باشند.

وی تاکید کرد: مردم باید این علما را شناخته و از دانسته‌ها و تجارب دینی این افراد بهره گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجلیل از 10 روحانی پیشکسوت استان که زحمات بسیاری در راه اشاعه فرهنگ دینی دارند از برنامه‌های جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین است، افزود: این جشنواره در دو بخش جداگانه تجلیل از علمای پیشکسوت دینی و تجلیل از مولفان و خادمان دینی استان برگزار می شود.

فاضلی تجلیل از بزرگان عرصه خدمت به دین در گیلان را افتخاری برای استان دانست و متذکر شد: جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین نیمه اول شهریور امسال در رشت برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام موسی تجلی، مدیر چاپخانه سینا این شهرستان است که از سال 1339 در عرصه چاپ و صحافی و نشر معارف دینی مشغول به فعالیت بوده است.

در ادامه از حجت الاسلام مظفر و حجت الاسلام دیان نیز تجلیل شد.

گفتنی است، تجلیل از روحانیان پیشکسوت استان در راستای جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دین و به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار می شود.

captcha