پیش‌بینی حضور ۶۰ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3519827
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
صابر‌فرزام اظهار کرد:

پیش‌بینی حضور ۶۰ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور از برگزاری آزمون مجازی برای انتخاب برترین قراء و حفاظ کشور‌های مختلف جهت حضور در مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان دی‌ماه سال جاری به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقات در جوار حرم نورانی امام رضا(ع)
حمید‌ صابر‌فرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان و دبیر مسابقات در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر گفت: این دوره از رقابت‌ها 14 لغایت 18 دی‌ماه در رشته‌های حفظ‌ کل، قرائت و پژوهش‌های قرآنی با حضور نمایندگان کشور‌های مختلف در مشهد مقدس و در جوار بارگاه نورانی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: تفاهم‌نامه برگزاری این رقابت‌ها با استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به امضا رسیده و مسابقات در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.
برگزاری آزمون مجازی برای انتخاب بهترین نمایندگان کشورهای مختلف
فرزام از برگزاری آزمون مجازی برای تعیین نمایندگان کشور‌های مختلف خبر داد و گفت: به منظور بالا‌ بردن سطح کیفی رقابت‌ها امسال هر کشور سه نماینده در هر رشته به ما معرفی و پس از برگزاری آزمون مجازی بهترین قاری یا حافظ قرآن را برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان انتخاب می‌کنیم.
انتخاب نمایندگان 20 کشور تا امروز/ پیش‌بینی حضور 60 کشور در رقابت‌ها
وی از انتخاب نمایندگان 20 کشور تاکنون خبر داد و گفت: طبق فرایند اعلام شده تاکنون نمایندگان 20 کشور انتخاب شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که این رقابت‌ها با حضور نمایندگان 50 تا 60 کشور برگزار شود.
برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی در کنار مسابقات
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگا‌هیان با اشاره به برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی در کنار مسابقات گفت: امسال برای دومین دوره همایش پژوهش‌های قرآنی در دو رشته «روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن» و «قرآن و سلامت» در مشهد مقدس و همزمان با برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد.
گزینش نمایندگان کشورمان از طریق مسابقه انتخابی
وی درباره نحوه انتخاب نمایندگان کشورمان در این مسابقات گفت: باتوجه به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، نمایندگان کشورمان از بین نفرات برتر مسابقات سراسری دانشجویان در سال گذشته و مسابقات کشوری امسال که آبان‌ماه برگزار خواهد شد، انتخاب می‌شوند.
captcha