مراسم بزرگداشت مادر شهید صیاد شیرازی برگزار شد
کد خبر: 3520112
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

مراسم بزرگداشت مادر شهید صیاد شیرازی برگزار شد

گروه جهاد و حماسه: مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم «شهربانو شجاعی»، مادر سردار شهید علی صیاد شیرازی امروز پنجشنبه 14 تیرماه در مسجد امام خمینی(ره) در ستاد ارتش با حضور جمعی از فرماندهان و امیران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم هفتمین روز درگذشت شهربانو شجاعی، مادر سردار شهید علی صیاد شیرازی امروز، پنجشنبه، 14 تیرماه در مسجد امام خمینی(ره) در ستاد ارتش با حضور جمعی از فرماندهان و امیران از جمله سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش، دریادار بی‌غم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی کل ارتش، سرهنگ حسینی، فرمانده دژبان کل آجا، حجت الاسلام فقیه، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا برگزار شد.
مادر شهید صیاد؛ مادر همه ماست
در این مراسم حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، خطیب موقت نمازجمعه تهران بیان کرد: شهید صیاد شیرازی در خانواده‌ای متوسط در سایه پدر و مادری مومن و پاک تربیت شد، این سردار سربلند اسلام همنشین علماء بود و به روحانیون، انس زیادی داشت؛ به همین علت، توانست مدارج عالی معنوی را کسب کند و مردی الهی شود. مادر شهید صیاد شیرازی مادر همه ماست؛ چرا که با تربیت فرزندی صالح، شجاع، فداکار و مخلص توانست در وظیفه مادری موثر و نمونه باشد.
وی ادامه داد: همه شهدا، مدیون مادران‌شان هستند، چرا که این دامان مادران است که مردان را به معراج می‌رساند. ویژگی‌های شهید صیاد بسیار خاص بود که انسان مومن نیز دارای آن ویژگی‌هاست. او صورتی دلنشین و گشاده، دلی مهربان، دستی گره‌گشا و زبان فصیح و لطیفی داشت.
شهید صیاد، معنایی دیگر به شهادت داد
صدیقی افزود: امروز خانواده ارتش داغدار مادر شهید صیاد شیرازی است. این مادر، فرزندی مانند صیاد شیرازی را تربیت کرد که توانست با شهادت‌اش رنگ و بوی دیگری به شهادت بدهد و در حقیقت در فضای حاکم آن زمان از کشور صیاد قبل از عاشورا، عاشورای دیگری به پا کرد.
مراکز نظامی امروز مانند مدرسه فیضیه است
خطیب موقت نماز جمعه به فداکاری‌های رزمندگان اسلام پرداخت و افزود:‌ تلاش‌های شما است که باعث ایجاد چنین امنیتی در کشور شده. ما توانستیم با فداکاری رزمندگان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سال‌ها با دشمن بجنگیم و با یاری خداوند به پیروزی برسیم. ارتش امروز مانند مدرسه فیضیه است به گونه‌ای که وقتی وارد محیط آن می‌شویم، گویی وارد محیط طلبگی شده‌ایم. امیران و سرداران هیچ‌گاه ژست امیری به خود نمی‌گیرند و این نشانگر یک ارتش، مکتبی است. ما باید به شهدای مدافع حرم ارتشی نیز غبطه بخوریم. ارتش مکتبی ما خدایی است.
کارهای پست، خوی وحشیانه می‌آورد
صدیقی افزود: آمریکا و کشورهای غربی صفات ضدخدایی دارند و اعمالشان آن‌هارا به دیو شبیه کرده است و بی‌شک در روز قیامت به شکل وحشی‌ها محشور خواهند شد. متأسفانه در این مورد برخی از نفوذی‌ها نیز حساسیتی از خودشان بروز نمی‌دهند. یکی از آن مسائل نیز همین پول است. مگر پول آنقدر با ارزش است که بخواهند احساسات مردم ما را به واسطه آن جریحه‌دار کنند.
وی در پایان بیان کرد: سه پایگاه حوزه‌های علمیه، دفاع و عفاف و حجاب بانوان موجب می‌شود که هیچ‌گاه نفس ما رها نشود. بنابر این باید از این پایگاه‌ها مراقبت کنیم.
captcha