تشکیل نخستین انجمن خیرین قرآنی کشور
کد خبر: 3522453
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور خبر داد:

تشکیل نخستین انجمن خیرین قرآنی کشور

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از راه اندازی انجمن خیرین قرآنی کشور خبر داد و افزود: آیین نامه این انجمن حدود یک ماه قبل ابلاغ شده است؛ اعتقاد مردم به قرآن کمتر از اعتقاد آنان به اهل بیت نیست اما باید از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، عصر امروز شنبه 23 مردادماه، در دومین همایش حافظان کل قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: در طول 11 سالی که سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت برگزاری آزمون‌های حفظ قرآن را در کشور دارد تلاش کرده است گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.
وی افزود: در مدت یازده سال گذشته حدود 54 هزار نفر در آزمون های حفظ 10 و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم ثبت نام و در آزمون‌های مربوطه شرکت کرده‌اند، در دومین همایش حافظان قرآن کریم بیش از 80 درصد شرکت کنندگان را خواهران فعال قرآنی تشکیل می دهند که از جمع این افراد بیش از 54 هزار نفر توانسته‌اند مدارک تخصصی درجه یک تا پنج را دریافت کنند.
قره شیخلو بیان کرد: در طول 11 سال گذشته همواره استان اصفهان، از نظر تعداد افراد شرکت کننده و همچنین سواد قرآنی شرکت کنندگان، جزء سه استان برتر کشور بوده است.
وی افزود:رهبر معظم انقلاب بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تأکید فرمودند، اما ثمره فعالیت‌های انجام شده در طول سالیان سال گذشته نشان می‌دهد که تا رسیدن به آرمان‌های رهبر انقلاب فاصله زیادی وجود دارد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: امسال دومین دوره همایش‌های حفظ قرآن کریم در کشور با هدف ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین سازمان تبلیغات اسلامی، به عنوان یک نهاد قرآنی، با حافظان قرآن برگزار می‌شود.
قره شیخلو با اشاره به وجود 2 هزار حافظ قرآنی در کشور اظهار کرد:  هر یک از این افراد باید تلاش کنند تا بانی جلسات قرآنی در محلات و مساجد مختلف باشند.
وی از برگزاری هزار جلسه قرآنی در کشور خبر داد و افزود: تلاش در جهت افزایش کمی و کیفی این جلسات در راستای افزایش تعداد حافظان قرآنی یک ضروری است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تأکید کرد: فعالیت‌های قرآنی نباید وابسته به اعتبارات دولتی باشد زیرا ممکن است به دلیل نوسانات اعتباری دولت‌های با مشکلاتی مواجه شوند به همین دلیل لازم است این فعالیت‌ها به صورت مردمی ادامه پیدا کند.
قره شیخلو از راه اندازی انجمن خیرین قرآنی کشور خبر داد و افزود: آیین نامه این انجمن حدود یک ماه قبل ابلاغ شده است؛ اعتقاد مردم به قرآن کمتر از اعتقاد آنان به اهل بیت نیست اما باید از این ظرفیت استفاده شود.

captcha