گزارشی از جلسه قرآن «مسعود نوری»
کد خبر: 3523230
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

گزارشی از جلسه قرآن «مسعود نوری»

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن مسعود نوری با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی و گروه تواشیح سبیل الرشاد در شهرک ولیعصر(عج) برگزار شد.

مسعود نوری
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جلسه قرآن مسعود نوری که در شهرک ولیعصر(عج) برگزار شد، میزبان قاریان ممتاز و بین‌المللی از جمله داوود جعفری، مهدی غلام‌نژاد، محسن قاسمی، حبیب صداقت، مجتبی و سعید پرویزی و هادی رحیمی بود، گروه تواشیح سبیل الرشاد هم در این جلسه به اجرای برنامه پرداخت.
در ابتدای جلسه و قبل از حضور نوری، تعدادی از قاریان حاضر به منافسه پرداختند و آیاتی از سوره نمل را به نوبت تلاوت کردند. در ادامه مجتبی پرویزی به تلاوت آیاتی از سوره نساء پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. قاری دیگری آیاتی از سوره آل عمران را به سبک شحات محمد انور تلاوت کرد که نوری، نکاتی را در مورد تجوید به وی متذکر شد.
مهدی غلام‌نژاد و محسن قاسمی دیگر قاریان حاضر در جلسه بودند که به تلاوت آیاتی از سوره نساء پرداختند. در بخش دیگری از جلسه، قاری دیگری که از کرج به جلسه آمده بود به تلاوت پرداخت و نوری نکاتی را در مورد حجم صوت به وی متذکر شد و افزود: حجم صوت شما زیاد است و باید قدری کمتر شود، همچنین فاصله گرفتن از میکروفون نیز در کنترل صوت مؤثر است.
با رسیدن زمان اذان مغرب، اعضای حاضر در جلسه، نماز را به جماعت اقامه کردند و بعد از نماز نیز جلسه ادامه پیدا کرد.
در ادامه قاری جوانی که تا حدودی به سبک مصطفی اسماعیل تلاوت می‌کرد به اجرای برنامه پرداخت، نوری در مورد لحن این قاری تذکراتی داد و گفت: قاری باید برای تلاوت قرآن الگو داشته باشد و این کار هم فقط با تقلید خوب حاصل می‌شود، لذا موفقیت قاری در ابتدای کار در گرو تقلید خوب است.

گزارشی از جلسه قرآن «مسعود نوری»

در بخش دیگری از جلسه هادی رحیمی آیات انتهایی سوره نساء را تلاوت کرد، پس از وی نوبت به حبیب صداقت رسید که آیات ابتدایی از سوره مائده و قصار السور را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.
در ادامه، نوبت به اجرای برنامه گروه تواشیح سبیل الرشاد به سرپرستی علی محرابی رسید. این گروه به هم خوانی آیاتی از سوره فجر و تغابن به تقلید از محمد صدیق منشاوی پرداختند.
نوری، ضمن تشویق گروه با اشاره به نقاط قوت آن‌ها، حفظ انسجام گروه را خواستار شد و گفت: اگر این گروه با همین انسجام و قدرت به کارش ادامه دهد، قطعاً در سال‌های آینده از مبلغان جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر خواهد بود.
پایان بخش این جلسه، تلاوت آیاتی از سوره مائده توسط مسعود نوری و سعید پرویزی بود.
یادآور می‌شود، جلسه قرآن مسعود نوری دوشنبه ها از ساعت 18 الی 22 در شهرک ولیعصر(عج)، خیابان حیدری، کوچه هاشمی، پلاک 35 برگزار می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۲۲:۲۹
0
0
در مورد عکس اول باید بگم تلاش دوستمون برای جا کردن پایه میکروفون توی عکس قابل تقدیره
captcha