کتاب «در جستجوی راه» هشت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی به چاپ رسید
کد خبر: 3523994
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی؛

کتاب «در جستجوی راه» هشت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی به چاپ رسید

گروه اجتماعی: کتاب «در جستجوی راه» هشت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی با محوریت کلام مقام معظم رهبری پیرامون موضوعات مورد بحث روز جامعه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، کتاب «در جستجوی راه» هشت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی از حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی تألیف و به چاپ رسیده است.

این کتاب از سوی نشر معارف در 140 صفحه به چاپ رسیده است.

این کتاب برگرفته از سخنان وی در سال‌های 91 تا 93 با محوریت کلام مقام معظم رهبری پیرامون موضوعات مورد بحث روز جامعه است. 7 گفتار از این کتاب برگرفته از سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی در سلسله جلسات و کلام ولایت است که در دو سال در مسجد آیت‌الله شفیعی صورت گرفت.

یک گفتار از این کتاب نیز متن سخنرانی وی در آیین افتتاحیه انجمن شعر آفتاب خوزستان است. «جایگاه ولایت در رهبری انقلاب اسلامی»، «ولایت؛ اعتقاد مبتنی بر عقلانیت و اعتماد مبتنی بر باور» ،«انقلاب اسلامی و مقوله انتخابات»، «مذاکرات هسته‌ای و استکبارستیزی»، «انقلاب اسلامی و عرصه ادبیات»، «تحلیلی پیرامون مردم سالاری دینی»، «جهاد علمی و آینده پیش رو» و «وحدت امت اسلامی؛ ضرورتی انکارناپذیر» سرفصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی آمده است: «ضرورت و بایستگی انس و آشنایی عمومی و به ویژه ارتباط عمیق نخبگان و دانش‌پژوهان و آینده‌سازان ایران اسلامی با گفتمان ولایت از دیرباز دغدغه و دل‌مشغولی این کمترین بوده و هست. بدون تردید وجود مبارک حضرت امام خمینی(ره) نعمتی الهی بود که نسل معاصر ما او را درک نمود و از دم مسیحایی آن بزرگ‌مرد حیات معنوی به دست آورد و نگاهی نو به جهان معاصر را تجربه کرد. به لطف حضرت احدیت استمرار راه و سیره آن الهی مرد منقطع و ناتمام نماند و بار دیگر با دست قدرت پروردگار جانشین شایسته برای حضرت امام و سکان‌داری فرزانه برای انقلاب، ملت ایران و امام شجاع و بصیر برای امت اسلامی تعیین کرد و مسیر هدایت و رهبری بی جلودار و راهبر نماند...»

captcha