بیان شاخصه‌های سبک زندگی حسینی در همایش احلی‌من‌العسل
کد خبر: 3524331
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

بیان شاخصه‌های سبک زندگی حسینی در همایش احلی‌من‌العسل

گروه دانشگاه: همایش احلی‌من‌العسل عصر روز شنبه ۳۰ مردادماه با حضور ۵ کاروان دانشجویی از استان‌های قم ، قزوین و زنجان در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار و شاخصه‌های سبک زندگی حسینی تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی لبیک، همایش احلی‌من‌العسل عصر روز شنبه ۳۰ مردادماه با حضور ۵ کاروان دانشجویی استان های قم ، قزوین و زنجان در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف ‌نجفی‌روحانی، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در این همایش با بیان اینکه واقعه عاشورا یک حادثه نیست بلکه فرهنگ است، اظهار کرد: حادثه قضیه‌ای است که گاه از اتفاق افتادن آن کسی با خبر نمی‌شود اما واقعه عاشورا را خداوند به گونه‌ای مهندسی کرده که از آدم تا خاتم از آن مطلع بودند و امام حسین(ع) نیز از آن با خبر بود و به انتخاب خود آن را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا برای اصلاح سبک زندگی مردم رقم خورد، تصریح کرد: سبک زندگی در زمان امام حسین(ع) در حال حرکت به سمت بی وزنی بود و زندگی علوی، قرآنی و آسمانی در حال از بین رفتن بود و معاویه و یزید سبک زندگی مردم را تغییر داده بودند و حلال را حرام و حرام را حلال کرده بودند.

نجفی روحانی اضافه کرد: دلیل اعظم گریه‌های حضرت زهرا(س) بعد از فراغ پدر، سقط حضرت محسن، ماجرای سقیفه و غصب فدک برای تغییر مسیر بشریت بود که ولایت به انزوا می‌رفت و مردم به انحراف کشیده می‌شدند.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه امام حسین(ع) آمد تا زندگی ما را علوی، فاطمی، نبوی و حسینی کند، گفت: همه این موارد یک نوع سبک زندگی در برهه‌های زمانی مختلف است و ما اگر صحیح زندگی کنیم هم دنیا و هم آخرت را بدست خواهیم آورد.

نجفی روحانی با اشاره به شاخصه‌های سبک زندگی حسینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و فردی گفت: امام حسین(ع) جوانمرد بود و خیانت نمی‌کرد و اهل دروغ و نقشه کشیدن برای دیگران نبود و همچنین ایشان بصیر بود و فریب نمی خورد و با زمان‌شناسی راه را از چاه تشخیص می داد.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق با بیان اینکه شما دانشجویان اهل اندیشه و قلم هستید و باید شاخصه‌های سبک زندگی حسینی را احصاء کنید ، افزود: پیام‌رسان درس‌های عاشورا در ایران و در دانشگاه‌های خود باشید.

captcha