نقش مثبت دیپلماسی دولت در پیروزی محور مقاومت در سوریه و عراق
کد خبر: 3525154
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
حیدرپور عنوان کرد:

نقش مثبت دیپلماسی دولت در پیروزی محور مقاومت در سوریه و عراق

گروه سیاسی: نماینده سابق مجلس، سیاست خارجی دولت یازدهم در حوزه جهان اسلام را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امروز به جرئت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران در تحولات مربوط به سوریه و عراق راه صدساله را با همت دولت در مدتی بسیار کوتاه‌تر طی کرد و امیدواریم در عراق و سوریه هر چه زودتر پیروزی نهایی حاصل شود.

عوض حیدرپور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره عملکرد سه‌ساله دولت یازدهم در حوزه روابط با جهان اسلام گفت: دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح منطقه‌ای به ویژه جهان اسلام در سه سال گذشته موفق بوده است.

وی درباره نظر برخی منتقدان مبنی بر ضعف دولت در حوزه روابط با جهان اسلام و مثال زدن برخوردهای خصمانه عربستان با ایران به ویژه در پسابرجام، گفت: عربستان سعودی به دلیل ضربه‌ای که از ابتدای انقلاب اسلامی از ایران خورده، سیاست تنش‌زایی در روابط دوجانبه و کشاندن آن به مسائل منطقه‌ای و حج را در پیش گرفت.

عوض حیدرپور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی

حیدرپور اظهار کرد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را در سه سال گذشته به‌کار گرفت که بتواند وظیفه خود را نسبت به مسلمانان و جهان اسلام به خوبی انجام دهد، منتهی این عربستان بود که شروع به کج‌رفتاری کرد و اقدام عده‌ای خودسر در حمله به سفارت عربستان، بهانه را به دست سعودی‌ها داد که بر اقدامات ضدایرانی خود شدت ببخشند.
 
حیدرپور درباره نقش دولت یازدهم در بهبود روند حل و فصل بحران سوریه و عراق و مبارزه با تروریسم گفت: پشتیبانی از جبهه مقاومت همواره راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی بوده است که در سطح کلان و در شورای عالی امنیت ملی به تصویب می‌رسد.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: رئیس جمهور به عنون رئیس شورای عالی امنیت ملی با توجه به اشرافی که بر مسائل داشت به خوبی توانست نقشی که بر عهده دولت در این حوزه بود را ترسیم کند و با فعال‌سازی دستگاه دیپلماسی، جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماتیک نیز توانست مسائل سوریه و عراق را با تدبیر پیش ببرد.

وی تأکید کرد: امروز به جرئت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران در تحولات مربوط به این دو کشور راه صدساله را با همتی که دولت به خرج داد در مدتی بسیار کوتاه‌تر طی کرد و امیدواریم در عراق و سوریه هر چه زودتر پیروزی نهایی حاصل شود.   

مهدی مخبری
captcha