اهتمام مسئولین «صدف کوثر» به اقتصاد مقاومتی در قالب مقاله سفارشی
کد خبر: 3525162
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
پیرو پیشنهاد ایکنا انجام می‌شود؛

اهتمام مسئولین «صدف کوثر» به اقتصاد مقاومتی در قالب مقاله سفارشی

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر اجرایی همایش «صدف کوثر» با اشاره به پیشنهاد خبرگزاری ایکنا برای گنجاندن محور اقتصاد مقاومتی به این همایش، از اجرای این پیشنهاد در قالب یک مقاله سفارشی خبر داد.

محمدصادق دهقان‌نژاد، دبیر اجرایی همایش صدف کوثر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: این همایش از مدت‌ها قبل فراخوان شده بود و مقالات زیادی هم به دست ما رسیده است و چون فراخوان قبل از ارایه پیشنهادات منتشر شده، امکان افزودن محور جدید وجود ندارد.
وی با اشاره به سفارش 40 مقاله به نویسندگان و فضلا و محققان، اظهار کرد: می‌توان این پیشنهاد یا پیشنهادات دیگر را در قالب مقاله سفارشی گنجاند و محور «اقتصاد مقاومتی» نیز که پیشنهاد خبرگزاری ایکنا بوده، دنبال خواهد شد.
دبیر اجرایی این همایش تصریح کرد: در دیدار با یکی از مراجع معظم نیز، ایشان پیشنهادی داشتند که با توجه به اعلان فراخوان، پیشنهاد معظم له را در همین قالب دنبال می‌کنیم.
وی از دیدار دست‌اندرکاران همایش با آیات عظام سبحانی، مکارم و صافی خبر داد و گفت: این بزرگواران در فرمایشات خود ضمن قدردانی از ورود به این عرصه بر رفع مظلومیت از تاریخ و سیره زندگی حضرت خدیجه(س) تاکید کردند.
پیش‌بینی بیش از 100 مقاله
دهقان‌نژاد بیان کرد: تاکنون 55 مقاله به دست ما رسیده است و 40 مقاله نیز سفارش داده‌ایم و با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری پیش‌بینی می‌شود 100 تا 120 مقاله به همایش واصل شود.
وی گفت: همایش صدف کوثر که به شخصیت حضرت خدیجه(س) اختصاص دارد، از سوی جامعه المصطفی و با همکاری جامعه الزهراء و حوزه علمیه خواهران در حال اجراست و گزیده مقالات نیز در قالب کتبی نشر خواهد یافت.
محورهای همایش
دهقان‌نژاد به محورهای 14‌گانه اشاره کرد و افزود: زیست‌نامه حضرت خدیجه(س)، منزلت حضرت خدیجه(س) نزد پیامبر(ص)، جایگاه حضرت خدیجه(س) نزد اهل‌بیت(ع)، حضرت خدیجه(س) در آثار خاورشناسان، حضرت خدیجه(س) و همسران پیامبر(ص)، حضرت خدیجه(س) و فرزندان، بررسی توراث علمی و روایی حضرت خدیجه(س)، نقش حضرت خدیجه(س) در گسترش اسلام از جمله محورهای این فراخوان است.
وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) در روایات و زیارات، خدیجه کبری(س) و ایثار و اموال، الگوهای رفتاری  حضرت خدیجه(س)، حضرت خدیجه(س) در ادبیات فارسی، کتاب شناسی حضرت خدیجه(س)، حضرت خدیجه(س) در منابع اهل سنت دیگر محورهای تشکیل‌دهنده این همایش است.
captcha