رعایت ادب انسان را به مقامات و درجات بالا می‌برد
کد خبر: 3525431
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

رعایت ادب انسان را به مقامات و درجات بالا می‌برد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدرس حوزه علمیه قم عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های شیطان «بی‌ادبی» است که در مقابل خداوند ادب را رعایت نکرد؛ ادب ما را به مقامات و درجات بالا می‌برد.

به گزارش از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عرفان، مدرس حوزه علمیه قم پنج‌شنبه، چهارم شهریورماه در همایش حافظان قرآن همدان، اظهار کرد: رعایت ادب سرچشمه خوشبختی‌های انسان است و واجب‌ترین نوع ادب، پاسداشت حرمت خداوند متعال است.
وی افزود: رعایت و عدم رعایت ادب گاهی زندگی‌ساز و زندگی‌سوز است به طوریکه حرمت‌های زیادی در دنیا وجود دارد که باید درمقابل آنها ادب را رعایت کرد، حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «بهترین ارث پدران برای فرزندان ادب است».
حجت‌الاسلام عرفان عنوان کرد: ادب یک امر ساده است که همه موفقیت‌های انسان را دربر می‌گیرد، همه عظمت‌ها و خوبی‌ها از آن خداوند است بنابراین باید بدانیم چگونه ادب را در برابر خدای متعال رعایت کرده و پاس بداریم،
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان‌ها باید ادب نفسانی را در برابر خداوند رعایت کنند، خاطرنشان کرد: هرقوی غیر از خدا ضعیف است به طوریکه در عالم تنها یک قوی وجود دارد و آن هم تنها خداوند است.
وی با بیان اینکه اگر در همه امور ادب در مقابل خداوند را رعایت کنیم به بالاتربن درجات خواهیم رسید، ادامه داد: ادب در انتصاب یکی دیگر از آداب رعایتی در مقابل خداوند متعال استا با توجه به اینکه همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها از آن خداوند است، پس همه خوبی‌ها را باید به او نسبت داد.
حجت‌الاسلام عرفان ابراز کرد: یکی از شاخصه‌های شیطان «بی‌ادبی» است که در مقابل خداوند ادب را رعایت نکرد؛ ادب ما را به مقامات و درجات بالا می‌برد، همه باید به رعایت ادب در مقابل خداوند اهتمام ورزیم و در کنار نام خداوند، نباید نام دیگری قرار گیرد چرا که این کار ننگ و به گونه‌ای شرک محسوب می‌شود.
captcha