در حوزه کارگروه پژوهش، دانشگاه نقش مهمی دارد
کد خبر: 3525440
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
حجت‌الاسلام قریشی:

در حوزه کارگروه پژوهش، دانشگاه نقش مهمی دارد

فعالیت‌های قرآنی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به کارگروه‌های تخصصی در حوزه فعالیت‌های قرآنی گفت: در حوزه کارگروه پژوهش دانشگاه نقش مهی دارد که با پژوهش و تحقیق خود در جهت محتوا سازی کمک کند، لذا از دانشگاه انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر کارگروه پژوهش را فعال کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه ظهر امروز (پنج‌شنبه) در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت قرآنی که در دفتر امام‌جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: تدبّر، گامی مهم و ضروری در فعالیت‌های قرآنی است که از یک‌سو تکمیل‌کننده مهارت‌هایی چون قرائت، تجوید و تلاوت است و پس از آن‌ها قرار می‌گیرد و از سویی مقدمه عمل به قرآن است.
وی در ادامه افزود: باید مسئولان تلاش کنند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی به ترویج روزافزون فعالیت‌های مؤثر و مفید قرآن اهتمام و عنایت خاص دارند، همه ما هم باید با تمام توان خویش در این راستا به ایفای مسئولیت بپردازیم.
امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند که جلسات قرائت قرآن کریم را در سطح شهر گسترش دهند؛ چراکه وقتی انس با قرآن پیدا شد، مجال تدبّر و تأمل و تفکر در معارف قرآن به دست خواهد آمد.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آن کسانى که با قرآن مرتبطند، تدبّر در قرآن، تدبّر در معانى قرآن، تعمّق در مفاهیم قرآن را، هدف خودشان قرار بدهند؛ اینها چیزهایى است که ما را قدم‌به‌قدم به قرآن نزدیک می‌کند.
حجت الاسلام قریشی با اعلام رضایت از گسترش فعالیت‌های قرآن در سطح استان گفت: بحمدالله امروز جامعه‌ ما، با قرآن مأنوس شده‌اند؛ البته ما به این قانع نیستیم، ما معتقدیم همه‌ی آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار كنند.

captcha